Partneransvarig - Key Account Manager

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och arbeta med partnerskap för Sveriges största insamlingsorganisation och ett av Sveriges finaste varumärken? Trivs du med att jobba målstyrt och går i gång på försäljning, samarbeten och nöjda kunder? Nu har vi ett uppdrag för dig som vill vara med och göra skillnad i kampen mot cancer. Cancerfonden söker nu en Partneransvarig KAM med fokus på nyförsäljning.

Cancerfondens vision är att besegra cancer. Målet är att färre personer i Sverige ska drabbas av cancer och fler ska överleva. För att nå dit arbetar vi med forskningsfinansiering, kunskapsspridning och påverkansarbete. Cancerfonden får inget statligt stöd utan är helt beroende av testamenten och gåvor från privatpersoner och företag. Vi har bidragit med 13 miljarder kronor till svensk cancerforskning sedan vi bildades för 70 år sedan. I dag överlever två av tre som får en cancerdiagnos. För 70 år sedan var det bara en av tre som överlevde. Vi har kommit långt, men vi är inte framme.

Nu vill ta ytterligare kliv mot att realisera vår vision, och som ett led i det utveckla enheten som arbetar med företagssamarbeten och partnerskap. Ambitionen är att stärka vår nyförsäljning på ett kundfokuserat, innovativt och effektivt sätt. Enheten har idag ett brett uppdrag i att underhålla och utveckla befintliga samarbeten, utveckla nya samarbeten samt projektleda en av de största kampanjerna i Norden - Rosa Bandet. Du ingår i ett team om sex personer och du rapporterar till vår enhetschef för företagssamarbeten.

Ansvarsområden

- Starkt fokus på att identifiera och prospektera potentiella nya partnerföretag i linje med Cancerfondens insamlingsstrategi.

- Bearbeta, förhandla och sluta avtal med nya samarbetspartners.

- Underhålla och utveckla relationen med samarbetspartners för att säkerställa kundnöjdhet och att gemensamma uppsatta affärsmål uppnås

- Ansvar för målsättning, projektplaner, budget, uppföljning och resultat för din partnerportfölj, som i sin tur bidrar till Cancerfondens övergripande insamlingsmål.

- Agera kreativt, innovativt och affärsmässigt både internt och externt för att utveckla och paketera nya former av företagssamarbeten.

- Vara en aktiv del och starkt bidragande faktor i Cancerfondens tillväxtresa.

Om dig

Vi söker dig som har minst 3+ års erfarenhet av B2B-försäljning och att bygga goda, långsiktiga samarbeten och kundrelationer. Erfarenhet av försäljning av rättigheter, varumärkessamarbeten och sponsorskap är ett plus. Du har erfarenhet av tvärfunktionella (gärna agila) team i stark tillväxtmiljö där nytänkande och digitalisering är i fokus. Vidare har du en relevant utbildning inom marknadsföring/ekonomi/försäljning eller motsvarande. Som person är du trygg i dig själv med en hög personlig integritet. Du har en naturlig fallenhet för att utveckla relationer och samarbeten och du är en god kommunikatör.

Om oss och rekryteringsprocessen

Vi är engagerade, nytänkande och tar tillsammans ansvar för att snabbare nå vår vision - att besegra cancer. Cancerfonden erbjuder träningsmöjligheter på arbetstid, förmånliga friskvårdserbjudanden och värderar en balans mellan arbete och fritid och tillämpar därför målstyrd arbetstid.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning , med placering på Cancerfondens huvudkontor i Stockholm. Tjänsten är hybrid och det finns möjlighet att jobba på annan plats än kontoret till viss del. Tillträde så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta rekryterande chef: Stefan Palmquist 076-118 65 54

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cancerfonden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2023
  • Ansök senast: 16 mars 2024

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024