OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det här är tjänsten för dig som har ett par års erfarenhet från komplicerad försäljning, som har ett starkt inre driv och en bred affärsmässig förståelse. Är du rätt person för tjänsten och utför den väl finns det långsiktigt stora möjligheter att utveckla både rollen och ditt ansvarsområde.
Dina arbetsuppgifter
Som partneransvarig kommer ditt huvudansvar vara att kontraktera partners som vill sälja företagets tjänster till slutkund. Initialt kommer det att handla om en hel del nykundsbearbetning. En stor del av arbetet kommer då att ske genom att ringa upp intressanta leverantörer och att boka möten. För att göra detta arbete bra krävs det att du har ett uthålligt och långsiktigt perspektiv och förstår att själva affären och relationen med leverantören till att börja med är viktigare än själva försäljningen.
Längre fram när du har arbetat upp en stabil leverantörsbas kommer en stor del av ditt arbete handla om att vara stöd och support för befintliga partners och se till att de har alla verktyg och förutsättningar som krävs för att sälja tjänsten till slutkund.
Företaget har som mål att expandera och under förutsättning att du utför ditt arbete på ett tillfredsställande sätt kommer du att kunna spela en viktig roll i denna expansion.
Om företaget
Vår kund är ett högteknologiskt företag som arbetar med molntjänster inom telecom. Tjänsterna riktar sig till företag och hanterar telefoni på ett effektivt sätt. Det är en lättanvänd molnväxel som ger full kontroll över all in- och utgående telefontrafik. Lösningen bygger på att du har ett enda telefonnummer, men dina samtal slussas alltid till den telefon som passar dig bäst för tillfället. På så sätt kan alla i företaget vara tillgängliga på sitt direktnummer och hantera sin telefoni via sin app och användarportal.
Vår kund säljer tjänsten till leverantörer och leverantörerna säljer i sin tur tjänsten till slutkund. Vår kund assisterar leverantören med branding, prislistor och skräddarsydda villkor och leverantören står sedan för försäljningen och kundkontakterna. Idag är slutkunderna främst små och medelstora företag.
Vår kund sitter i lokaler centralt i Stockholm. På företaget arbetar idag 16 medarbetare med varierad ålder och bakgrund.
Din profil
För att vara relevant för den här tjänsten är du självgående, driven och ansvarstagande. Du är socialt begåvad och trivs i en säljande roll. Då företaget ligger i teknisk framkant och ständigt kommer med nyheter är det viktigt att du är nyfiken och intresserad av nya saker. Du är även initiativrik och ser ofta lösningar utanför givna ramar.
SKALL krav:
- Arbetat med komplicerad affärsförsäljning under 3-4 år
- God ekonomisk förståelse – kunna sälja in affärer till partners på ett professionellt sätt
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- Körkort B
Meriterande
- Erfarenhet från telecom-branschen
- Tekniskt inriktad
- Relevant akademisk utbildning (t.ex. ingenjör)
Om oss
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: Omgående
Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid
Urval sker löpande, så ansök redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Lindgren
Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård
Linn Hansson
Ineta Broxe
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson
Caroline Stjerna