OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att få leda, motivera och skapa laganda inom vår reservdels verksamhet i Säffle för eftermarknaden i Volvo Bussar Europa! Vi har just nu påbörjat en förändringsresa som innebär ett spännnade och utvecklande arbete med att forma vår nya organisation.
På Volvo Bussar drivs vi av att säkerställa att miljontals människor når sina resmål varje dag. Pålitlighet, säkerhet och respekt för miljön är de kärnvärden vi står för. Vi vill göra skillnad och vara pionjärer för framtida hållbara transportlösningar. Vi söker nu en kollega som vill vara med och skapa en organisation som jobbar för att Säffle ska vara det självklara valet när våra kunder behöver experthjälp med sin buss.
Vilka är vi?
Här på vår site i Säffle jobbar 45 personer. Verksamheten består av två delar, vi lagerför, tillverkar och tillhandahåller reservdelar framförallt till våra kunder i Europa men även till andra delar av världen. Vi har också en verksamhet som uppgraderar bussar, gör prototyper, återställer krockskador, lackerar samt renoverar alla märken av bussar. Våra kunder är alltifrån enmansföretag till stora persontransportbolag.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Som chef för Reservdelshanteringen kommer ditt främsta ansvar vara att leda, utveckla och koordinera arbetet för vår reservdelsförsörjning.
I gruppen finns en bred kompetens, med medarbetare inom områden som kundsupport, inköp och lager. Du leder, motiverar och engagerar dina anställda och skapar goda förutsättningar för laganda i en bra arbetsmiljö.
Ditt arbete innefattar bland annat:
Personalansvar med utveckling av ca. 12 medarbetare
Kontinuerligt arbete med förbättringar för att kunna vara kundernas självklara val
Du brinner för att utvecklas tillsammans med ditt team och skapa framgång
Ekonomiskt ansvar för avdelningen
Strategiskt arbete för att utveckla rollen och avdelningen
Du rapporterar till Platschefen för vår Säffle site och ingår i vår lokala ledningsgrupp. Dessutom kommer du ha ett nära samarbete med ”Director Parts Offer Europe”, som är anvarig för vår europeriska reservdelshantering.
Vem är du:
För att lyckas i rollen tror vi att du med ett tydligt ledarskap driver utvecklingen av vår verksamhet, för Volvo Bussars eftermarknad i Europa. Du vet att det är viktigt att medarbetarna är engagerade och är med på resan för att åstadkomma resultat och förändring. Din erfarenhet av ekonomiskt ansvar gör att du vet hur man skapar resultat i en verksamhet.
(Du trivs med att ställas inför nya utmaningar och att snabbt lösa uppkomna svårigheter/problem.)
Önskvärda kvalifikationer:
Flerårig erfarenhet av ledarskap
Du kommunicerar på engelska obehindrat i tal och skrift
Högskoleutbildning inom t.ex Teknik, logistik eller ekonomi
Gärna erfarenhet från materialhantering och logistik men inget krav
Vill du vara med på vår förändringsresa och växa och utvecklas tillsammans med oss, vänta inte med din ansökan för urval och intervjuer sker löpnade. Sista ansökningsdag är 31 mars 2020.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Thomas Persson, Site Manager
+46 32 3224371.