Parts Manager

Parts Manager

Arbetsbeskrivning

Nu har du chansen att få leda, motivera och skapa laganda inom vår parts verksamhet i Säffle för eftermarknaden i Volvo Bussar Europa! Vi har just nu påbörjat en förändringsresa som innebär ett spännande och utvecklande arbete med att forma vår nya organisation. Vill du vara med på resan och växa tillsammans med oss?

På Volvo Bussar drivs vi av att säkerställa att miljontals människor når sina resmål varje dag. Pålitlighet, säkerhet och respekt för miljön är de kärnvärden vi står för. Vi vill göra skillnad och vara pionjärer för framtida hållbara transportlösningar. Vi söker nu en kollega som vill vara med och skapa en organisation som jobbar för att Säffle ska vara det självklara valet när våra kunder behöver experthjälp med sin buss.

Vilka är vi?
Här på vår site i Säffle jobbar 45 personer. Verksamheten består av två delar, vi lagerför, tillverkar och tillhandahåller reservdelar framförallt till våra kunder i Europa men även till andra delar av världen. Vi har också en verksamhet som uppgraderar bussar, gör prototyper, återställer krockskador, lackerar samt renoverar alla märken av bussar. Våra kunder är alltifrån enmansföretag till stora persontransportbolag.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Som chef för Partsavdelningen kommer ditt främsta ansvar vara att leda, utveckla och koordinera arbetet för vår reservdelsförsörjning. I gruppen finns en bred kompetens, med medarbetare inom områden som kundsupport, inköp och lager. Du leder, motiverar och engagerar dina anställda och skapar goda förutsättningar för laganda i en bra arbetsmiljö.

Ditt arbete innefattar bland annat:

- Personalansvar med utveckling av ca. 12 medarbetare.

- Kontinuerligt arbete med förbättringar för att kunna vara kundernas självklara val.

- Du brinner för att utvecklas tillsammans med ditt team och skapa framgång.

- Ekonomiskt ansvar för avdelningen

- Strategiskt arbete för att utveckla rollen och avdelningen.

Du rapporterar till Platschefen för vår Säffle site och ingår i vår lokala ledningsgrupp. Dessutom kommer du ha ett nära samarbete med "Director Parts Offer Europe", som är anvarig för vår europeriska reservdelshantering

Vem är du:
För att lyckas i rollen tror vi att du med ett tydligt ledarskap driver utvecklingen av vår verksamhet, för Volvo Bussars eftermarknad i Europa. Du vet att det är viktigt att medarbetarna är engagerade och är med på resan för att åstadkomma resultat och förändring. Din erfarenhet av ekonomiskt ansvar gör att du vet hur man skapar resultat i en verksamhet.

Önskvärda kvalifikationer:

* Flerårig erfarenhet av ledarskap
* Gärna erfarenhet från materialhantering och logistik
* Du kommunicerar på engelska obehindrat i tal och skrift
* Högskoleutbildning inom t.ex Teknik, logistik eller ekonomi
* Lång erfarenhet och väldigt god kunskap av att arbeta i officepaketet.

I den här rekryteringen samarbetar Volvo Bussar med Experis AB.
Vill du vara med på vår förändringsresa och växa och utvecklas tillsammans med oss, vänta inte med din ansökan för urval och intervjuer sker löpnade. Sista ansökningsdag är 5 april 2020.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med CV och personligt brev på vår hemsida.

Kontakt
För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Christina Stenstrand, 054-221887 alternativt Katarina Glennert, 054-221881.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2020
  • Ansök senast: 6 april 2020

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


11 april 2024

11 april 2024

11 april 2024