Parts Sales Representative / Innesäljare / Administration / Ordermottagning

Parts Sales Representative / Innesäljare / Administration / Ordermottagning

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att FANUC har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och FANUC en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

FANUC startade sin resa för 65 år sedan och är idag världsledande inom robotar fabriksautomation och CNC-teknik. Med över 8000 anställda världen över är företaget en av de största aktörerna i branschen och erbjuder produkter av högsta kvalitet vilka används bl.a. i branscher inom fordonsindustrin, medicinteknik och logistik. Moderbolaget har sitt säte i Japan och det europeiska huvudkontoret ligger i Luxemburg. Huvudkontoret för Norden sitter i nya, fräscha lokaler i Malmö som även innehåller ett ”experience center”. På Malmökontoret råder en familjär stämning och du kommer bli del av ett mycket engagerat team med drivna och passionerade kollegor. Här har du möjlighet att arbeta med framtidens produkter så som robotar, maskiner inom metallbearbetning, formsprutning och CNC-styrsystem.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Parts Sales Representative tillhör du FANUCs Parts-avdelning som ansvarar för hantering av företagets reservdelar. Med telefon och mail som främsta verktyg tar du emot ordrar och förfrågningar från kunder. Ett av dina större ansvarsområden är att se till att kunderna får sina önskade reservdelar samt att löpande informera dem om status. Vidare är detta även en roll med stort fokus på försäljning och du förväntas även ta kontakt med såväl befintliga som nya kunder med målet att öka försäljningen. I den här rollen får du möjlighet att utvecklas i takt med att du får större inblick i FANUCs system och sortiment.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasial utbildning
• Erfarenhet av kundorienterad försäljning
• Erfarenhet av administrativt och koordinerande arbete
• God dator- och systemvana
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

För att lyckas i rollen tror vi att du som person har en förmåga att alltid sätta kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar samtidigt som du motiveras av att ge förstklassig service. Då rollen innebär många kontaktytor ser vi att du har en god kommunikativ förmåga där du är flexibel i ditt förhållningssätt. Därtill ser vi att du är prestigelös som person, stöttar ditt team där det behövs och bidrar naturligt till FANUC’s familjära stämning. Du är van vid att hålla många bollar i luften och trivs i en koordinerande roll där du med ditt proaktiva arbetssätt tar dig an varierande arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Parts specialist, Sales coordinator, Sales agent, Sales representative, ordermottagning, reservdelar, reservdelshantering, orderhantering, backoffice, koordination, administration, logistik, styrsystem, B2B, teknisk försäljning, teknik, innesäljare, JD Edwards, Malmö, heltid

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2021
  • Ansök senast: 28 juni 2021

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Order Processing Specialist

Order Processing Specialist

28 november 2024

Product planner

Product planner

26 november 2024