OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
I rollen som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att ingå i ett team på fem personer, som tillsammans ansvarar för det interna löpande ekonomiska arbetet. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att hantera kundreskontra, löpande bokföring, krav och inkasso samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning. Du kommer att fokusera på, och ha extra ansvar för kundreskontran.
I rollen kommer du även att hantera både interna och externa kontakter i olika ekonomiska frågor.
Dettaär ett konsultuppdrag och du blir anställd som konsult hos oss på Telin Rekrytering & Konsult. Tjänsten avser ett föräldravikariat och förväntas pågå i ett år. Uppdraget är på heltid, med start i mars och placeringsort är Kalmar.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant utbildning inom ekonomi eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Som person är du ansvarstagande, noggrann och analytisk. Du har även en förmåga att presentera data på ett pedagogiskt sätt för olika åhörare.
Tjänsten kräver att du är strukturerad och arbetar noggrant och systematiskt med dina löpande arbetsuppgifter, samtidigt som du har ett intresse för att utveckla arbetssätt och processer.
Vidare tar du stort ansvar för ditt arbete och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du är serviceinriktad och inser att ekonomiavdelningen har en viktig funktion att fylla för verksamhetens resultat och framgång. Vidare uppskattar du att samverka med andra och att skapa förtroende och förståelse faller sig naturligt för dig.
Arbetet sker i olika system och du bör därför ha god datorvana, samt kunna navigera mellan olika system obehindrat. Du är en van användare av MS Office med betoning på Excel.
Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Om arbetsgivaren
Att vara konsult hos oss innebär att du själv väljer uppdrag, vi anställer enbart konsulter för specifika uppdrag. Hos oss får du alltid månadslön och du arbetar hos samma kund tills uppdraget är slut. Vanliga anledningar till att våra kunder väljer att hyra in konsulter kan vara att en medarbetare ska vara föräldraledig, sjukskriven eller att man har en arbetstopp. Men det kan också handla om att man vill hyra först för att sedan anställa efter en period.
Genom åren har Telin haft många konsulter som har haft helt olika kompetenser och fått möjlighet att arbeta hos mycket intressanta företag. En stor del av konsulterna är än idag anställda hos kundföretaget och har funnit en arbetsplats där man trivs och utvecklas. Att jobba som konsult hos Telin kan vara din väg in till din drömarbetsplats.
Hur du ansöker
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR.
För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Gustav Warelius på telefon 072-337 74 55 eller e-post gustav@telinrekrytering.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Terese Carlstedt
0703774551
Linda Petersson
070-3774574
Mary Winblad
Diana Höglund
072-3377454
Linnea Fransson
072-3377454
Pernilla Stahl
0723377455