OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är Passal Assistans?
Vi är ett bolag som jobbar med personlig assistans och vi startade år 2000 med visionen att få människor med funktionsvariationer att känna sig fria. Vi jobbar hårt på att vara bäst på service, rekrytering, juridik för att den personliga assistansen ska vara så bra som möjligt för den assistansberättigade samt personerna i dennes närhet.
På Passal är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse.
Vem är du?
Vi söker dig som har juristexamen och helst med inriktning mot förvaltningsrätt, socialrätt och förvaltningsprocessrätt. Det viktigaste är dock att du är rätt person och har ett engagemang för frågor som rör funktionsvariationer samt för att företräda den enskilda.
Vi ser att du är ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Samt att du som person är lyhörd och prestigelös. Ett bra bemötande av våra kunder ser vi som självklart. Det är en förutsättning för tjänsten att du kan uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift då språket är vårt främsta verktyg. Vi ser det som meriterande om du även har andra språkkunskaper än svenska.
Om tjänsten:
Då en av våra två jurister efter 13 år kommer gå vidare till annat arbete söker vi nu en ny kollega med placering på vårt huvudkontor i centrala Göteborg. Vi arbetar i team på Passal där juridiken är ett team av flera andra som skapar en helhet. Alla team jobbar nära varandra, vi är prestigelösa och har en härlig stämning på kontoret.
Att arbeta som jurist på Passal innebär främst att fungera som ombud åt våra kunder. Du hjälper kunden hela vägen från ansökan om personlig assistans till färdigt beslut. Ansökningsprocessen innebär ofta en intensiv fas med nära kontakt med kund och företrädare för att sammanställa en skriftlig behovsbeskrivning. Vi deltar i möten och utredningssamtal tillsammans med myndigheter vilket till största delen sker hemma hos våra kunder. Det är därför önskvärt med körkort, tillgång till bil finns på Passal. Vi ansvarar även för våra kunder i Värmland vilket gör att resor kan förekomma, ibland med övernattning. Som ombud sköter vi oftast kontakterna med olika handläggare och svarar på frågor från kunderna under processen, som ofta är påfrestande för den sökande. I de fall beslutet inte blir som önskat driver vi även processer i förvaltningsdomstol, där skriftlig process är huvudregeln. Utöver ombudsrollen och rollen som processförare fungerar juristerna på Passal också som stöd till övrig kontorspersonal utifrån aktuella juridiska frågor inom området. Rättsområdet är ständigt föränderligt och vi ägnar oss åt omvärldsbevakning samt deltar i nationellt juristnätverk. Vi sköter själva stora delar av det löpande administrativa arbetet.
Som jurist hos oss blir du del i en funktion på två personer. Du kommer att arbeta nära en erfaren jurist med möjlighet till stöd och rådgivning. Du kommer att ha eget ansvar för kunder samt ansöknings- och rättsprocesser.
Tjänstens omfattning: 50%, dock finns möjligheter till ökad omfattning i takt med att bolaget växer. Tillträde: januari-februari 2023. Sista dag för ansökan är 2023-12-10, men sök gärna snarast då vi gör löpande urval. Arbetstider: kontorstid måndag-fredag. Kvällsarbete kan förekomma. Du har själv möjlighet att sätta dina arbetstider utifrån att det fungerar för kundkontakter och med övriga kollegor. Fast månadslön.
Vid frågor om anställningsvillkor kontakta verksamhetsansvarig Anna Lindberg på 010-707 78 01
Vid frågor om tjänstens innehåll kontakta jurist Lisa Liljenberg 010-707 78 23
Annonsens referensnummer: 10006
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med våra annonser.
På Passal Assistans blir du del av en arbetsplats som präglas av prestigelöshet, kompetens, hjärta och stort engagemang. Varje anställd har ett stort inflytande på vart vi är på väg och hur vi kommer dit. På våra kontor i Göteborg och Värmland är vi tillsammans 25 tjänstemän och vi har ca 450 anställda assistenter. Som anställd på Passal erbjuds du friskvårdsbidrag och reflektionstid under arbetstid.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterare Johan Håkansson
010-707 78 39
Rekryterare Hennie Edblom
010-707 78 04
Rekryterare Hennie Edblom
010-7077800
Assistanskoordinator Krister Müller
010-7077800
Rekryterare Hennie Edblom
010-707 78 10
Rekryterare Hannele Nevala
010-7077828
Informatör Maria Berg
010-7077816
VD Inger Rydin
010-7077819
Informatör Maria Berg
010-70 77 816
Rekryterare Johan Håkanson
010-7077822