Passhandläggare för tillsvidareanställning till Göteborg och Mölndal

Passhandläggare för tillsvidareanställning till Göteborg och Mölndal

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift och vill jobba med polisens medborgarmöten?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Polisområde Storgöteborg
Polisområde Storgöteborg är det största polisområdet i region Väst och omfattar sju kommuner; Ale, Göteborg, Härryda, Kungälv, Mölndal, Partille och Öckerö. Polisområdet är organiserat i fem lokalpolisområden; Kungälv/ Ale, Göteborg city, Hisingen, Nordost och Syd. Polisområdets utredningsverksamhet är organiserad i fem sektioner; Utredningsjour 1, Utredningsjour 2, Brott i nära relationer, Grova brott och Spaningssektionen. Utöver detta finns det en Underrättelsegrupp samt ett områdeskansli.

Polismyndigheten söker nu flera kollegor för tillsvidareanställning som ska arbeta med passhandläggning, med placering i Göteborg och Mölndal. Anställningen inleds med en obligatorisk nationell intern utbildning på ca två veckor, där du måste bli godkänd och certifierad.



ARBETSUPPGIFTER
Vill du jobba med polisens medborgarmöten? Sök då arbetet som passhandläggare hos oss!
Arbetet sker i direktkontakt med besökare som uppsöker polisen för att ansöka om Pass och Nationellt ID-kort. Du blir myndighetens ansikte utåt och kanske besökarens första kontakt med polisen. Du ger kunden förutsättning att få en inblick i resehandlingsprocessen och att känna trygghet i kontakten med Polisen. Varje kund ska bemötas objektivt utifrån sitt ärende.
Du kommer att handlägga ansökningar för Pass, Nationellt ID-kort, provisoriskt pass samt lämna ut resehandlingar. Som passhandläggare är du representant för myndigheten och handlägger enligt gällande lagar och förordningar.



KVALIFIKATIONER
Det här är en möjlighet för dig som har:
• avslutad och godkänd gymnasieutbildning, utbildningen ska vara avslutad vid ansökningstillfället,
• god datorvana,
• erfarenhet av att ha arbetat i ett serviceyrke, exempelvis reception, kundtjänst eller butik, där du har haft många personliga möten,
• tidigare arbetserfarenhet av administration och handläggning,
• mycket god förmåga att uttrycka dig på både svenska och engelska i tal och skrift.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• tidigare erfarenhet av arbete inom verksamhet som berör handläggning av resehandlingar,
• utomnordiska språkkunskaper utöver engelska och/eller teckenspråk.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som trivs att arbeta i grupp, har god samarbetsförmåga och viljan att bidra till ett gott arbetsklimat. Du har ett genuint intresse av att hålla hög servicenivå till allmänheten, medarbetare och andra samarbetspartners. Du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete, men är också flexibel och har förmåga att prioritera när situationen kräver det. Du är en god företrädare för polisen, agerar rättssäkert och arbetar för att stärka myndighetens förtroende hos allmänheten.

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.



ÖVRIGT
Har du frågor om tjänsten, kontakta rekryterande chef Johanna Mattsson, nås via polisens växel 114 14.
Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig HR-konsult, Jenny Lundin, nås via polisens växel 114 14.

Anställning: Tillsvidareanställning. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning om du inte redan idag har en anställning inom myndigheten.
En förutsättning för att du ska kunna påbörja arbetet som passhandläggare är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska nationella internutbildningen som inleder de första två veckorna. Utbildningen är betald och du blir anställd ifrån utbildningsdagen.

Placeringsort: Göteborg eller Mölndal.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gerd Brandtlid
114 14
Barbro Granelli
114 14
Gruppchef stallgruppen Ann-Christin Karlsen
114 14
Gruppchef Agneta Nordeke

Handläggare Lennart Eriksson

Teodor Smedius, Lokalpolisområde Kungälv/Ale
114 14
Nina Heyden, LPO Västra Fyrbodal
114 14
Gruppchef Christina Steneskär
114 14
HR-partner Thomas Anderson
114 14
Regionkanslichef Morgan Orvenholt
010-565 00 02

Sammanfattning

Besöksadress

Stampgatan 28 40126 Göteborg
None

Postadress

Box 429
Göteborg, 40126

Liknande jobb


20 november 2024

Servicetekniker

20 november 2024

Koordinator till Almega i Göteborg

Koordinator till Almega i Göteborg

18 november 2024