Passhandläggare nordvästra Skåne

Arbetsbeskrivning

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten är en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet.

Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. Polismyndigheten, region Syd har ca 4 700 anställda. Regionen består av fem polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Polisområde Nordvästra Skåne består av fyra lokalpolisområden (Helsingborg, Ängelholm, Klippan och Landskrona), utredningssektion, utredningsjoursektion och ett kansli.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har ett genuint intresse av att ge service och att arbeta med människor. Arbetet som passhandläggare innebär att fatta myndighetsbeslut, vilket ställer höga krav på dig beträffande noggrannhet och omdöme. Belastningen kan vara ojämn och stundtals hög vilket medför att beslut kan behöva fattas under tidspress men med samma goda kvalité. Som polisens ansikte utåt krävs att du är professionell med en öppen och hjälpsam inställning.

Då du kommer att ingå i en relativt liten arbetsgrupp där teamwork är en förutsättning för att verksamheten skall fungera vill vi att du har hög social kompetens med god förmåga att samarbeta.

I arbetsuppgifterna ingår att:
• Ta emot, handlägga och utfärda id- och passhandlingar.
• Anmälningsupptagning, hittegodshantering och telefonservice.
• Övriga receptionsgöromål såsom t ex mottagning av besök och gods.

Placering kommer att vara på orterna Helsingborg och Klippan, Landskrona och Helsingborg. Vi kommer även att ge dig interna utbildningar inom arbetsområdet.


KVALIFIKATIONER
EGENSKAPER


• Stresstålig - är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer. Behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker.

• Strukturerad - Organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller deadlines.

• Samarbetsförmåga - Arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

• Flexibel - Har lätt att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt förändra sitt synsätt och tillvägagångssätt.

• Initiativtagande - Fattar snabba beslut och tar initiativ. Arbetar aktivt mot uppsatta mål.


UTBILDNINGSKRAV


• Gymnasieexamen eller motsvarande med godkänt betyg i svenska.


ÖVRIGA KRAV


• Körkort, lägst behörighet

• Svenskt medborgarskap.

• Minst 6 månaders dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

• God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

• God datorvana.


Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och lämplighet.



Minst 6 månaders dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Schema. Schema/flextid Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 19 maj 2016

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


22 november 2024