OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Gränspolissektionen i region Väst har idag drygt 200 medarbetare. Verksamheten bedrivs på Skår, Göteborg Landvetter Airport och i Halmstad. Gränspolissektionens uppdrag är yttre gränskontroll, inre utlänningskontroll, verkställighetsarbete och brottsutredningar.
Gränspolisen på Landvetter Flygplats ansvarar för yttre gränskontroll. Utöver gränskontroll och andra gränsrelaterade ärenden utfärdar vi en mängd provisoriska pass, cirka 4000 per år.
ARBETSUPPGIFTER
Till Landvetter Flygplats i Göteborg söker vi nu en passhandläggare för en tidsbegränsad period på ett år med möjlighet till förlängning.
Arbetet som passhandläggare på flygplatsen sker i direktkontakt med besökare som uppsöker polisen för att ansöka om provisoriskt pass. Tempot är bitvis högt och vi tror på flexibilitet, prioritering och noggrannhet. Huvudsakligen är du placerad på Landvetter flygplats men om behov uppstår kan du få hoppa in tillfälligt på Passcentralen på Stampgatan i Göteborg.
Som passhandläggare är du representant för myndigheten och handlägger i enlighet med gällande lagar och förordningar. Du blir myndighetens ansikte utåt och kanske besökarens första kontakt med polisen. Du ger kunden förutsättning att få en inblick i resehandlingsprocessen och att känna trygghet i kontakten med polisen. Varje kund ska bemötas objektivt utifrån sitt ärende.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har
- erfarenhet av att jobba i ett serviceyrke såsom i reception, bank eller butik, där du haft många personliga möten eller annan erfarenhet som myndigheten bedömer som likvärdig
- avslutad och godkänd gymnasieutbildning.
- god datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
- god förmåga i tal och skrift på svenska
- god förmåga i tal och skrift på engelska
Det är meriterande om du har
- erfarenhet av ärendeadministration
- erfarenhet av att i ditt arbete förhålla dig till lagar och regler
- erfarenhet av handläggning av resehandlingar på Polismyndigheten
- utomnordiska språk utöver engelskan.
En förutsättning för att du ska kunna påbörja arbetet som passhandläggare är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska nationella internutbildningen som inleder de första två veckorna första två veckorna.
Personliga egenskaper.
Du möter dagligen händelser, situationer och personer som ställer krav på din förmåga att hantera din arbetsdag med en hög servicegrad samtidigt som du upprätthåller din samarbetsförmåga, kommunikativa förmåga samt förmågan att hantera stress. Du är en god kollega som kan och vill sprida trivsel och arbetsglädje omkring dig.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vänligen observera att tillsättande chef Henrik Hanson är på semester och eventuella frågor kring tjänsten ställs under publiceringsperiod till gruppchef Camilla Lindecrantz. Hon kontaktas per mail enligt nedan uppgifter.
ÖVRIGT
Placeringsort: Landvetter flygplats
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 12 november 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gerd Brandtlid
114 14
Barbro Granelli
114 14
Gruppchef stallgruppen Ann-Christin Karlsen
114 14
Gruppchef Agneta Nordeke
Handläggare Lennart Eriksson
Teodor Smedius, Lokalpolisområde Kungälv/Ale
114 14
Nina Heyden, LPO Västra Fyrbodal
114 14
Gruppchef Christina Steneskär
114 14
HR-partner Thomas Anderson
114 14
Regionkanslichef Morgan Orvenholt
010-565 00 02