OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna består av att ta emot, handlägga och utfärda id- och passhandlingar. Du handlägger ärenden i enlighet med gällande lagar och förordningar som t.ex. Passlagen, Passförordningen, Förordningen om nationellt ID-kort samt Förvaltningslagen.
Utöver passhandläggning kommer du att utföra andra arbetsuppgifter kopplade till vår receptionsverksamhet så som anmälningsupptagning, administration av ärenden, hittegods, mm. Du tjänstgör dagtid med viss kvällstid enligt schema. Vi kommer erbjuda utbildning inklusive en examination där du måste ha godkänt resultat för att kunna arbeta som passhandläggare.
Som administratör i receptionen blir ditt primära uppdrag att vara ansiktet utåt för myndigheten, samt vara behjälplig mot medborgare som uppsöker polisen av olika skäl. Arbetet som passhandläggare innebär att fatta myndighetsbeslut, vilket ställer höga krav på dig beträffande noggrannhet och omdöme. Som polisens ansikte utåt krävs att du är professionell med en öppen och hjälpsam inställning.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• avslutad gymnasieutbildning
• minst ett års dokumenterad arbetslivserfarenhet av service och administration som innefattar personliga möten
• goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
• erfarenhet av att använda datorn som arbetsredskap
• B-körkort
Vi söker dig som har en god känsla för service och som trivs i en roll som ställer krav på ett trevligt och pedagogiskt bemötande. Utöver det förväntas du som representant för Polismyndigheten att agera professionellt med gott omdöme, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande.
Du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete. Rollen ställer krav på att du är flexibel, då du förväntas hjälpa till med att exempelvis köra bilar till verkstaden samt ta emot gods, samtidigt som du har förmåga att prioritera när situationen kräver det.
Du kommer att arbeta självständigt såväl som tillsammans med dina övriga kollegor inom myndigheten. Därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och vilja att bidra till ett gott arbetsklimat.
Vi lägger stor vikt vid personlighet i denna rekrytering.
ÖVRIGT
Placeringsort: Ljungby
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Anställning: Administratör med funktion som passhandläggare
Tillträde: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dagtid med flex, helgarbete kan förekomma
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 18 oktober 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att kontakta ansvarig HR-konsult, Amanda Larsson.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult Amanda Larsson.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg
Vill du veta mera om anställningen är du välkomm
Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av
Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51