Passhandläggare till lokalpolisområde Växjö

Passhandläggare till lokalpolisområde Växjö

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en passhandläggare till i Växjö. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

I polisområde Kalmar Kronoberg ingår hela Kalmar län och Kronobergs län. Geografiskt är detta region Syds största polisområde och är också ett av de största i landet. Polisområdet är indelat i fem lokalpolisområden, Västervik, Kalmar,
Nybro, Växjö och Ljungby. I lokalpolisområde Växjö ingår Växjö och Alvesta kommuner.

Annonsen avser tillsvidareanställning samt visstidsanställning.

ARBETSUPPGIFTER
Som passhandläggare arbetar du med service till medborgarna och tar emot passansökningar som inkommer via personligt besök på polisstationen. I uppdraget ingår även att arbeta som receptionist, anmälningsupptagning, vapen- och hittegodshantering kan också komma att ingå i dina arbetsuppgifter.

Arbetet präglas av kontinuerlig dokumentation och administration. Det ställer stora krav på din förmåga att lyssna, kommunicera och strukturera ditt arbete. Du kommer att genomföra div. utbildningar, RES-systemet inklusive en examination där du måste ha godkänt resultat, kommer att genomföras (passlagen, passförordningen, förordningen om nationellt id-kort, FAP 530-1 samt förvaltningslagen), hittegods, DurTvå, m.m.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• godkänd gymnasieutbildning
• goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som i skrift
• van att arbeta med dator i arbetet
• aktuell erfarenhet av arbete i reception eller annat serviceyrke, som innefattar personliga
möten/kundkontakter

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• erfarenhet av arbete i polisens IT-system som RAR, Durtvå centrala system, m.fl.
• genomförd utbildning i RES och erfarenhet av resehandlingar
• erfarenhet av anmälningsupptagning
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom polisen
• juridisk utbildning
• övriga språkkunskaper utöver svenska och engelska
• erfarenhet av handläggning inom statlig verksamhet

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är flexibel, noggrann och ansvarstagande. Du har förmåga att periodvis arbeta i ett högt tempo med fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalitet. Som polisens ansikte utåt krävs att du är professionell med en öppen och hjälpsam inställning.

Då du kommer att ingå i en relativt liten arbetsgrupp där teamwork är en förutsättning för att verksamheten ska fungera vill vi att du har hög social kompetens med god förmåga att samarbeta.

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning och visstidsanställning
Placeringsort: Växjö
Arbetstid: Vardagar dagtid (flextid)
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare, Stöd/Service 2, Lokalpolisområde Växjö
Anställningsbenämning: Administratör

Intervjuer för tjänsterna kommer hållas 18-19/1-2022.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 5e januari 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att kontakta ansvarig HR-konsult Amanda Larsson.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2021
  • Ansök senast: 5 januari 2022

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024

Receptionist till EA DICE

20 december 2024

Receptionist

20 december 2024

20 december 2024