OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Polisregion syd har ca 4 700 anställda. Regionen består av fem polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.
Polisområde Malmö består av områdeskansli, sektioner för utredningsjour, utredning, brott i nära relation och lokalpolisområdena Malmö Norr och Malmö Söder.
Lokalpolisområde Malmö norr består av totalt 25 grupper och drygt 300 medarbetare. Vi bedriver en mängd olika verksamheter i yttre och inre tjänstgöring. Vårt geografiska ansvarsområde är stadsdelarna innerstaden och norra Malmö. I lokalpolisområdet finns tre stöd/service-grupper. Stöd/service grupp 2 ansvarar för passexpeditionen samt delgivning. Passexpeditionen ligger på Drottninggatan 18 i Malmö.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu passhandläggare för tre tillsvidareanställningar samt ett antal vikariat. Som administratör inom passverksamheten har du en viktig samhällsfunktion där du är Polismyndighetens ansikte utåt och ibland besökarens första kontakt med polisen. Arbetet sker i huvudsak genom direktkontakt med besökare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är främst att handlägga passansökningar samt utlämning av resehandlingar. Du handlägger ärenden i enlighet med gällande lagar och förordningar såsom passlagen, passförordningen, förordningen om nationellt id-kort samt förvaltningslagen.
Att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska nationella internutbildningen för resehandlingar som sträcker sig över sammanlagt två veckor, är en förutsättning för att anställningen övergår från provanställning till tillsvidareanställning, alternativt att vikariatet förlängs.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• gymnasieexamen eller motsvarande med godkänt betyg i svenska
• minst ett års sammanlagd arbetslivserfarenhet av bemötande av externa aktörer via kundtjänst, reception eller liknande
• mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska
• god förmåga att uttrycka dig väl på engelska
• erfarenhet av att använda flera datorprogram/system som främsta arbetsverktyg
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan har:
• utbildning i Polisens interna system RES (för att handlägga resehandlingsärenden)
• erfarenhet av passhandläggning inom de senaste två åren
Personliga egenskaper:
Arbetsuppgifterna ställer krav på din kommunikationsförmåga och att du kan bemöta andra på ett lyhört sätt. Som person är du tålmodig och har ett gott omdöme. Periodvis kan arbetet innebära ett högre inflöde av besökare vilket kräver att du kan tempoväxla och behålla ett lugn. Du trivs med samarbete samtidigt som du har en förmåga att vara självgående. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Anställning: tre tillsvidareanställningar som administratör med funktion passhandläggare och ett antal visstidsanställningar (vikariat)
Placeringsort: Malmö
Arbetstid: dag- och kvällstid under vardagar samt helger
Tillträde: enligt överenskommelse, preliminärt startdatum i maj/juni.
Utbildning: anställningen påbörjas med en obligatorisk utbildning på två veckor som avslutas med en examination
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 12 april 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg
Vill du veta mera om anställningen är du välkomm
Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av
Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51