Passhandläggare till Västervik

Passhandläggare till Västervik

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Till vår grupp stöd och service vid lokalpolisområde Västervik söker vi nu en passhandläggare som är serviceinriktad och stresstålig. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisområde Kalmar Kronoberg är ett av polisområdena inom region Syd och har sitt huvudsäte i Kalmar och är indelat i fem lokalpolisområden: Västervik, Kalmar, Nybro, Växjö och Ljungby. Inom polisområdet finns även en utredningssektion, en utredningsjoursektion och ett områdeskansli.

Lokalpolisområde Västervik ingår i polisområde Kalmar Kronoberg. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu dig som har ett genuint intresse av att ge service och att arbeta med människor. Arbetet som anställd i receptionen innebär myndighetsutövning, vilket ställer höga krav på dig beträffande noggrannhet och omdöme. Belastningen kan vara ojämn och stundtals hög vilket medför att beslut kan behöva fattas under tidspress men med samma goda kvalité. Som polisens ansikte utåt krävs att du är professionell med en öppen och hjälpsam inställning.

Då du kommer att ingå i en arbetsgrupp med flera kollegor är det viktigt att kunna samarbeta och bidra till en god arbetsmiljö.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat;
• Utfärda och lämna ut id- och passhandlingar.
• Anmälningsupptagning.
• Hantera hittegods.
• Övriga receptionsgöromål som till exempel mottagning av besök och lämna ut allmänna handlingar.
• Viss vapenhantering kan förekomma.

Placeringen är i Västervik, men av verksamhetsskäl kan det även bli aktuellt med tillfällig tjänstgöring på annan ort inom Polisområde Kalmar Kronoberg.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Fullständiga gymnasiebetyg.
• God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.
• God datorvana.
• B-körkort (manuell växellåda).

Det är meriterande om du även har:
• Genomförd utbildning i RES och erfarenhet av resehandlingar
• Erfarenhet av att hantera/stödja i komplicerade resehandlingsärenden.
• Andra utbildningar som är relevanta för arbete i polisens reception, till exempel hittegods.
• Erfarenhet av reception eller annat serviceyrke.
• Språkkunskaper utöver nordiska språk och engelska.
• Erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet.

Personliga egenskaper
• Stresstålig - Är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer. Behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker.
• Strukturerad - Organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller deadlines.
• Samarbetsförmåga - Arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
• Flexibel - Har lätt att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt förändra sitt synsätt och tillvägagångssätt.
• Självgående - Tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver processer vidare.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Västervik
Anställningsform: Tillsvidare
Arbetstid: Dagtid med flex.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Passhandläggare
Anställningsbenämning: Administratör

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/jobb-och-utbildning/polisen-som-arbetsplats/det-har-erbjuder-vi/

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Receptionist

Receptionist

19 november 2024

19 november 2024

Spontanansökan - Receptionist

19 november 2024