OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu flera passhandläggare för både tillsvidare- och visstidsanställning (tidsbegränsad) till Norrtälje och Södertälje.
Region Stockholm består av Stockholms och Gotlands län och har ca 7000 medarbetare. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör inom passverksamheten har du en viktig samhällsfunktion där du är Polismyndighetens ansikte utåt och ibland medborgarens första kontakt med polisen. Du förväntas att tillsammans med dina kollegor och chef ta ett gemensamt ansvar för uppdraget och verksamheten. Arbetet sker i huvudsak genom direktkontakt med medborgarna men även till viss del genom telefonsamtal och e-post.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ta emot ansökningar om resehandlingar (pass och nationellt identitetskort), handlägga och lämna ut resehandlingar. Arbetet sker i enlighet med gällande regelverk såsom passlagen, passförordningen, förordningen om nationellt identitetskort samt förvaltningslagen.
Vi utgår från den statliga värdegrunden i vårt bemötande och förhållningssätt
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen
• Minst ett halvårs sammanlagd arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedöms vara relevant
• Mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska
• God förmåga att uttrycka dig väl på engelska
• Erfarenhet av att använda flera datorprogram/system som främsta arbetsverktyg
Det är meriterande om du utöver ovan har:
• Minst ett halvårs sammanlagd arbetslivserfarenhet av bemötande av externa aktörer via kundtjänst, reception eller liknande som arbetsgivaren bedömer relevant
• Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning som t.ex. myndighet, kommun, region.
• Erfarenhet av att handlägga ansökningar om resehandlingar inom Polismyndigheten.
• Eftergymnasial utbildning inom samhällsvetenskap, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.
Personliga egenskaper
Du arbetar nära medborgarna och därför ställs höga krav på din kommunikativa förmåga. Du trivs i nära och direkt kontakt med medborgarna för att vägleda och besvara frågor. Du har ett gott omdöme och anpassar ditt arbetssätt beroende på medborgarens bakgrund och behov av service. Du är stresstålig, kan göra prioriteringar och växla mellan olika arbetsuppgifter. Du löser uppgifter både enskilt men även i samarbete med dina kollegor. Du tar initiativ där du ser utvecklingspotential och tar ansvar för att förbättra verksamheten. Du anpassar dig till förändrade omständigheter och kan snabbt omprioritera ditt arbete.
ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader eller visstidsanställning (tidsbegränsad)
Omfattning: Heltid
Tillträde: Företrädesvis december 2022 februari 2023 eller enligt ö.k.
Arbetstid: Tvåskift, Mån-tors 08:00-16:30 eller 11:00-19:30 Fredagar 08:00-16:30. Arbetstiderna kan förläggas måndag-söndag 06-22 med fem dagars arbete och två dagar ledigt.
(Veckoplanerad arbetstid, VP 5:2)
Utbildning: Anställningen påbörjas med obligatorisk utbildning och praktik om två veckor som avslutas med en examination
Lönespann: 24.500- 27 000 kr/månad beroende på erfarenhet och kompetens som arbetsgivaren bedömer vara relevant för denna tjänst.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 26/9 2022. Intervjuer sker löpande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Gruppchef Shakila Mohammad
010-5686714
Gruppchef Carina Karlsson-Kriström
010-563 58 48
Kommissarie & kanslichef, LPO Rinkeby Jörgen Ohlsson
010-56 304 88
Sektionschef Johan Andersson
Ledningsstöd Leo Hoffman
Gruppchef barn Margaretha Forsberg
010-56 460 91
gruppchef vuxen Lena Holmstedt
0105646113
Gruppchef Robert Lorentzon
010-56 354 85
Sektionschef Kent Drougge
010-56 354 79
Sektionschef Rikard Gunzenheimer, 010-562 80 63