OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu dig som vill ha en central roll i att utveckla och implementera effektiva prisstrategier. Genom noggranna analyser och övervakning säkerställer du att kunds produkter prissätts optimalt och i enlighet med deras strategi, för att stärka konkurrenskraft och kundtillfredsställelse. Kom med din ansökan redan idag, urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
I rollen som pristaktiker har du en central roll i att skapa förutsättningar för lönsam försäljning genom att finjustera och förbättra vår kunds basprislista. Genom att strategiskt anpassa den dynamiska basprislistan och bevaka marknadens prissättning samt input från kundansvariga, säkerställer du konkurrenskraftiga erbjudanden. Dina analytiska färdigheter kommer till användning när du hanterar justeringar mellan och under prisrevideringsperioder. Du driver även utvecklingen av priskriterier och ser till att dessa efterlevs. Med din helhetsförståelse för prislistans påverkan på olika kundsegment säkerställer du att kunds prisarbete alltid följer övergripande strategiska beslut och inriktningar.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantera prisjusteringar
* Koordinering av prisuppdateringen för bas, specialist och listprisatt sortiment
* Analyser av marginal och försäljning för att aktivt styra var prissättningen behöver justeras
* Analys av nyheters prissättning
* Uppdaterade utpriser vid förhandlingar på prislistan
* Bygga tablåer i Excel och hantera stora datamängder
VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleutbildning inom relevant område
- Har tidigare erfarenhet av prissättning inom business to business
- Har förståelse för att med prissättning som verktyg öka försäljning och lönsamhet i B2B-affär
- Har excellenta kunskaper i Excel och god systemvana
- Har förståelse för att omsätta prissättningsstrategier från ord till handling
Vi väntar oss många ansökningar för denna tjänst och kommer (utöver kraven) lägga vikt vid din motivering för tjänsten.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann
- Samarbetsinriktad
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kund är en av Sveriges ledande helhetsleverantörer för alla som jobbar professionellt inom mat och dryck. Hos vår kund tror de att den goda måltiden har kraften att bygga broar mellan människor och skapa hälsa och tillväxt i samhället. För att göra det möjligt behöver de medarbetare som arbetar tillsammans, har en bredd i erfarenheter, kunskap och bakgrund och delar deras passion för mat.
Nu bygger de för framtiden - och du kan bli en del av den!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231