OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.
Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi på E.ON superkrafter. Krafter som kan möta några av samhällets största utmaningar. Omställningen till förnybar energi och utvecklingen av det elektrifierade samhället är två exempel. Det här är saker som sker här och nu, där du kan vara med och bidra.
Om E.ON och B2C Support
E.ON Kundsupport är hjärtat i vår nordiska kundverksamhet. Vi arbetar med försäljning och service till våra privat- och företagskunder och strävar efter en kundupplevelse i världsklass. Vi söker nu en ny ledare till vår grupp B2C Support i Sollefteå.
Inom B2C Support delar man ett bredare uppdrag av vanligt förekommande ärenden med flera grupper, samtidigt som man också utför service inom mer specialiserade uppdrag som t.ex. eMobility och frågor kring våra digitala tjänster. Energiomställningen pågår just nu samtidigt som vi befinner oss i en energikris, vilket innebär att det är många som vänder sig till oss för stöd och frågor. Vår roll som samhällsaktör har blivit ännu viktigare, och tillsammans behöver vi arbeta för att möta de förväntningar som finns på oss.
Varför du är viktig för oss
Din blivande roll som Gruppchef B2C Support innebär att leda och coacha gruppens 15 medarbetare med ansvar för att nå våra uppsatta mål inom effektivitet, kundnöjdhet och försäljning. Du kommer att arbeta nära en dedikerad Teamcoach samt ingår i ett lokalt och ett nationellt ledningsteam där du jobbar tätt tillsammans med kollegor i liknande roller. I vår verksamhet är teamet viktigt och i en föränderlig omvärld är det där vi hittar kraft och stabilitet tillsammans. Vi har en kultur där vi hjälps åt och inspirerar varandra att bli ännu bättre.
Hos oss fokuserar vi mycket på att både utveckla våra medarbetare och våra arbetssätt. I din ledarroll jobbar du därför både med att coacha medarbetare för förbättrad prestation i form av t.ex. kunddialog och effektivitet, men också tillsammans med kollegor i andra delar av företaget för att förbättra och förenkla våra processer. För att skapa bästa förutsättningar för leverans sätter vi tydliga mål och har en struktur för gemensamt lärande där vi tillsammans med våra medarbetare ständigt jobbar för att hitta potential till utveckling.
Vem är det vi hoppas vill bli vår nya ledare?
Tidigare erfarenhet som chef för rollen är inte ett krav, viktigast är att vet att framgång nås genom att stödja, utveckla och utmana medarbetarna. Om du kommer från kundservicebranschen, teknisk support eller liknande så är det fördelaktigt. För att vi ska utvecklas drar vi lärdomar från KPI:er och statistik, varför det är viktigt att du tycker om att arbeta strategiskt och omvandla insikter till actions som förbättrar.
Din närmaste chef Frida Ebbesson Pihl är stöttande och kommer att finnas för dig när hon behövs men tror även på att ge sina medarbetare ett stort förtroende och utrymme för att driva initiativ till nästa steg på egen hand. Frida tror självklart också på att man ska ha kul på jobbet och förespråkar en ledig och transparent kultur.
Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdatum är den 21 augusti och intervjuer kommer inledas därefter.
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Frida Ebbesson Pihl, +46 706 447420
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Bodil Sundmark, Unionen, +46 730 895324
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Kontaktpersoner på detta företaget
Tommy Vati
+46 730344270