OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Krys vårdcentral Älta söker en social och driven Patient Experience Lead till mottagningens reception. Vårdcentralen kännetecknas av ett modernt arbetssätt, innovation, nytänkande och patientcentrerad vård. Har du tidigare erfarenhet av service relaterat arbete och vill vara med på Krys fortsatta resa i primärvården? Sök tjänsten som Patient Experience Lead hos oss!
Om Kry & rollen som Patient Experience Lead
Kry är en av Europas ledande digitala vårdgivare, tillsammans skapar vi morgondagens sjukvård för våra patienter, oavsett var de befinner sig. Med en gemensam vision om patienten i centrum genom hög tillgänglighet och med det bästa i bemötande i branschen vill Kry ge patienterna framtidens primärvård.
I rollen som Patient Experience Lead kommer du vara den första och sista personen som våra patienter träffar vid sitt besök på vårdcentralen. Du kommer bemanna receptionens öppettider och därmed arbeta med omväxlande servicerelaterade och administrativa uppgifter.
Exempel på arbetsuppgifter
Bemanna receptionen (ex. checka in patienter, ta betalt, förklara innebörden om listning och hjälpa de som vill lista sig, ringa och boka om patientbesök/påminna om besökstider vid behov, visa hur Kry-appen fungerar och hantera viss teknisk felsökning, hjälpa patienter att hitta i lokalerna, koordinera med kollegorna, svara på frågor etc.).
Öppna/stänga vårdcentralen.
Arbeta administrativt (såsom att registrera information digitalt i olika system, hantera listning, boka tolk och sjukresor, beställa kontorsmaterial även hantera post och skicka patientfakturor etc).
Hålla väntrummet rent och städat.
Hjälpa till med det praktiska för nyanställda (ex. onboarding, visa runt i lokalen, beställa nycklar etc.).
Kvalifikationer & egenskaper
Du har några års yrkeserfarenhet av arbete inom service, fördelaktigt från reception, kundtjänst, butik eller likvärdigt.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Du har goda tekniska kunskaper och är van att arbeta i olika system.
Som Patient Experience Lead är det viktigt att du har en passion för människor och service. Du bör därför gilla att vara omgiven av människor och ha en god social kompetens. Du ger patienterna ett varmt välkomnande och är beredd på att hjälpa till och göra det lilla extra för att få en patient nöjd. Utöver det krävs det att du är lösningsorienterad, noggrann och ansvarstagande. Det är viktigt att du följer upp och slutför ärenden inom dina ansvarsområden, men är inte rädd för att be om hjälp vid behov.
Övrig information
Start: Snarast, enligt överenskommelse.
Omfattning: 100%, tillsvidareanställning (6 mån provanställning tillämpas).
Arbetstider: Måndag-fredag, 08-17.
Plats: Oxelvägen 42, Älta.
Kontakt
Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan idag, vi rekryterar löpande! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på mail tove.prohorenko@kry.se. Notera att vi på grund av GDPR inte tar emot ansökningar per mail. För mer information om Kry besök gärna vår hemsida.