OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Krys vårdcentral Gallerian söker en engagerad och motiverad Patient Experience Lead till receptionen - hjärtat av vårdcentralen. Kry har med implementeringen av rollen Patient Experience Lead ytterligare utvecklat fokus på den viktiga patientupplevelsen. Tjänsten är ett vikariat på heltid under 18 månader med goda chanser till förlängning.
Om Kry
Kry är en av Europas ledande digitala vårdgivare, tillsammans skapar vi morgondagens sjukvård för våra patienter, oavsett var de befinner sig. Med en gemensam vision om patienten i centrum genom hög tillgänglighet och med det bästa i bemötande i branschen vill Kry ge patienterna framtidens primärvård. Krys vårdcentraler kännetecknas av ett modernt arbetssätt, innovation, nytänkande och patientcentrerad vård. Vi söker dig som vill vara med och skapa en positiv och inspirerande arbetsplats med tydligt patientfokus och gott bemötande.
Om rollen
I rollen som Patient Experience Lead kommer du vara den första och sista personen som våra patienter träffar vid sitt besök på vårdcentralen. Du kommer bemanna receptionens öppettider och därmed arbeta med omväxlande servicerelaterade och administrativa uppgifter. Tjänsten innebär varierande arbetstider och arbete på kvällar och helger förekommer.
Exempel på arbetsuppgifter
- Öppna/stänga vårdcentralen.
- Bemanna receptionen (ex. checka in patienter, ta betalt, besöksregistrera patienter för frikort, förklara innebörden om listning och hjälpa de som vill lista sig, ringa och boka om patientbesök/påminna om besökstider vid behov, visa hur Kry-appen fungerar och hantera viss teknisk felsökning, hjälpa patienter att hitta i lokalerna, koordinera med kollegorna, svara på frågor, bjuda på kaffe etc.).
- Arbeta administrativt (såsom att registrera information digitalt i olika system, boka tolk och sjukresor, även hantera post och skicka patientfakturor).
- Hålla väntrummet rent och städat.
- Bevaka intranätet för frågor från kollegor (ex. återkoppla förbättringar i systemen till kollegor på huvudkontoret).
- Hjälpa till med det praktiska för nyanställda (ex. onboarding, visa runt i lokalen, beställa nycklar etc.).
Kvalifikationer & egenskaper
- Du har några års yrkeserfarenhet av arbete inom högkvalitativ service, fördelaktigt från reception, kundtjänst, butik eller likvärdigt.
- Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Du har goda tekniska kunskaper och är van att arbeta i olika system.
Som Patient Experience Lead är det viktigt att du har en passion för människor och service. Du bör därför gilla att vara omgiven av människor och ha en god social kompetens. Du ger patienterna ett varmt välkomnande och är beredd på att hjälpa till och göra det lilla extra för att få en patient nöjd. Därför krävs det också att du är lösningsorienterad.
Vidare är du nyfiken på tekniska lösningar och intresserad av vad som sker på Kry med vårt spännande digi-fysiska arbetssätt. Slutligen är du noggrann och flexibel. Det är viktigt att du följer upp och slutför ärenden inom dina ansvarsområden, men är inte rädd för att be om hjälp vid behov.
Meriterande egenskaper som gör att du sticker ut
- Du har tidigare arbetat i en reception med kundbemötande.
- Du har tidigare arbetat med IT-support.
- Du har erfarenhet från vårdbranschen.
- Du behärskar fler språk än svenska och engelska.
Övrig information
Start: 1 september 2022.
Omfattning: 100%, vikariat 18 månader (med god chans till förlängning).
Plats: Hamngatan 37, Stockholm.
Arbetstider: Varierande, arbete på kvällar och helger förekommer. Vårdcentralen har öppet Mån-Fre 08-20, Lör 10-18, Sön 11-18.
Lön: Månadslön enligt överenskommelse.
Kontakt
Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan idag, vi rekryterar löpande! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare tove.prohorenko@kry.se. Notera att vi på grund av GDPR inte tar emot ansökningar per mail. För mer information om Kry besök gärna vår hemsida (https://www.kry.se/om/).