Payables Support

Payables Support

Arbetsbeskrivning

Vi på Nordic Nest befinner oss just nu på en fantastiskt spännande resa mot att skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retail! Med våra två varumärken Nordic Nest och Svenssons driver vi E-handel i flera länder samt har fem butiker i Sverige; en i Lammhult, en i Malmö, en i Göteborg och två i Stockholm. Nu söker vi en ny, härlig kollega till vårt Team Finance för rollen som affärsdriven Payables Support.
Om rollen;
Som Payables Support kommer du arbeta med redovisning för våra bolag inom Nordic Nest Group. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen vara;
Matchning fakturor
Hantering o underhåll Leverantörsreskontra
Ränte- o påminnelsehantering
Kontakt med leverantörer
Löpande bokföring
Avstämningar Månadsbokslut
Vara delaktig i att utveckla och effektivisera rutiner

Du kommer vara en del av vårt Team Finance som består av 11 personer som arbetar med redovisning, lön och controlling.
Om dig;
Vi söker dig som trivs med att arbeta i större ekonomiska flöden och känner dig trygg med de flesta av ovanstående arbetsuppgifer och har jobbat med leverantörsreskontra i några år. Du har ett proaktivt arbetssätt, trivs med struktur och har ett generellt systemintresse.
Du brinner för redovisning och tar ett stort eget ansvar för att driva dig själv och dina arbetsuppgifter framåt. Du tänker alltid lösningsorienterat för att hitta det mest effektiva sättet, och tvekar inte att kommunicera och samarbete med andra, både inom och utanför din avdelning, för att nå de absolut bästa resultaten.
Vi ser att du har mycket goda kunskaper i MS Office, framförallt i Excel. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i Navision är detta ett stort plus. Då vi är ett internationellt bolag ser vi att du har goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Vidare trivs du i ett klimat bestående av hög energinivå och snabb utvecklingstakt, där vi arbetar gemensamt för att nå våra uppsatta mål. Du är prestigelös, noggrann o strukturerad o trivs med att jobba i ett högt tempo i en verksamhet i utveckling.
Välkommen hem!
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Placering är på vårt kontor i Kalmar.
Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen.
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan!
För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till malena.bjorneklint@nordicnest.com
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Nest Kalmar
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2023
  • Ansök senast: 9 april 2023

Postadress

Stämpelvägen 3
Kalmar, 39470

Liknande jobb


2 november 2024

1 november 2024

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

1 november 2024