OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
PayEx Ledger & Factoring erbjuder tjänster inom billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering. Vi är mer än en standardlösning och vi stärker våra kunders affärer genom skräddarsydda lösningar, erfarenhet och engagemang.
Sedan vår start på Gotland 1972 driver vi utvecklingen inom vår bransch och idag är vi en av Nordens främsta experter på fakturerings- och finansieringstjänster. Vår framgång beror till stor del på att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som tar ett stort ansvar.
Om jobbet
Vill du vara med på vår resa med att bygga upp ett nytt team som skall jobba med två av PayEx Ledger and factorings viktigaste leveranser 2020?
Vi söker nu Customer Advisers till ett helt nytt team på PayEx som kommer att jobba med kontraktsfinansiering och kontokredit. Teamet, som kommer att bestå av 10 medarbetare och en Team Manager, kommer att starta upp under våren.
Vi kommer tillsammans att ansvara för den dagliga kontakten med kunder och slutkunder gällande PayEx tjänster kontraktsfinansiering och kontokredit med tillhörande administration av avier och reskontra.
Telefonen är ett viktigt arbetsredskap för oss och en stor del dina arbetsuppgifter är att ge kundservice via telefon. Du har ett stort eget ansvar samtidigt som mycket av arbetet sker gemensamt i gruppen.
PayEx är ett företag med stort fokus på kunskap och utveckling och med många karriärvägar. Det ges goda möjligheter för dig som vill att engagera dig i initiativ inom hela enheten och på längre sikt ta ytterligare kliv i karriären. För oss är det viktigt att kunna balansera arbete och fritid och att leverera kvalitativa tjänster samtidigt som vi har roligt tillsammans.
Några av dina arbetsuppgifter består i att;
- Ha daglig kontakt med våra viktiga kunder och slutkunder via telefon, mejl.
- Administrativa uppgifter såsom att hantera fakturor, inbetalningar, reklamationer och utbetalningar samt mail och posthantering.
- Bidra till att utveckla och förbättra kundservicearbete, processer och verktyg på avdelningen. Komma med förslag till förändringar och förbättringar.
- vara med och ta fram rutiner och säkerställa att arbetsrutiner är aktuella och uppdaterade.
- Vid behov och möjlighet bidra eller driva utvecklingsinitiativ och projekt inom enheten.
Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen
- Är serviceinriktad med förmåga och vilja att leverera hög service och kvalitet i kundrelationer.
- Du har stor social kompetens och mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på både svenska och engelska är nödvändig för att vara framgångsrik inom rollen.
- Du har stor förmåga att ta initiativ och trivs att arbeta med problemlösning.
- Du är noggrann, kan strukturera och göra egna prioriteringar bland en variation av arbetsuppgifter inom ditt område.
- Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och en hög grad av integritet.
Du kanske sedan tidigare har med dig
- Du har god förståelse för och tidigare erfarenhet av kundnära arbete med service via telefon och mejl.
- Erfarenhet av t.ex. administration, handläggning, support och / eller kundservicerelaterade yrken är meriterande
- Tidigare erfarenhet av jobba med kontraktsfinansiering och kontokredit är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrigt
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på: http://gotland.com/flytta-hit/
På instagram kan du via @payexpeople följa våra medarbetares vardag.
Ansökan
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Ansökningarna kommer att behandlas konfidentiellt och sista ansökningsdag är 2020-03-08
Inte något för dig? - tipsa en vän om jobbet!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.