OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att tillsammans med ett team på 15 erfarna och engagerade kollegor kommer du att ta dig an varierande arbetsuppgifter och få möjlighet att utveckla dig själv och det gemensamma arbetet.
Många spännande och viktiga projekt kommer att genomföras under kommande åren, bland annat kommer vi att byta vårt kund, CRM och faktureringssystem.
Tillsammans med övriga business units inom Consumer solution bidra till att ha kunden i fokus.
Du kommer att hantera inkommande och utgående samtal till våra slutkunder, men även från våra samarbetspartners (inkassopartner, kundtjänst, kronofogden och socialtjänsten.
Hantera varierande administrativa arbetsuppgifter såsom besvarande av förfrågningar från vår inkassopartner, konkurshantering, olika typer av invändningar och bestridanden, genomgång och planering av kommande frånkopplingar, inkommande mail, post och ärendehantering m.m.
Självständigt bedöma och pröva krediter för nya och befintliga kunder
Kreditbevakning av befintliga företagskunder samt hantering av säkerheter
Arbeta med ständiga processförbättringar
Du skall ha:
- En gymnasieutbildning i grunden, det är positivt om du till detta har ytterligare utbildning, erfarenhet inom energibranschen eller krav/kredithantering
- Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet
- Kunskaper i att kunna läsa och förstå bokslut samt dra slutsatser och fatta kreditbeslut utifrån informationen
- Goda kunskaper i engelska