OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en initiativtagande och ansvarsfull Payment Officer till inbetalningsteamet på Svea Inkasso. Trivs du med att arbeta noggrant och samtidigt ha många kontaktytor? Då kan det här vara en roll för dig! Du blir del av ett hjälpsamt team som tillsammans ansvarar för att ta hand om olika ärenden kopplat till in- och utbetalningar.
Tjänsten är ett vikariat på 1,5 år med möjlighet till fast anställning.
Om rollen
I rollen som Payment Officer kommer du arbeta mycket administrativt, där du blir del av ett prestigelöst och hjälpsamt team som tillsammans ser till att det dagliga arbetet med betalningsflöden inom affärsområdet flyter på bästa sätt. Mejlen är ett av dina mest använda verktyg, men det förekommer även telefonkontakt med både externa och interna kontakter såsom uppdragsgivare, gäldenärer, kronofogden och handläggare. Teamet samarbetar även med andra avdelningar på Svea gällande betalningar som hamnat fel. Det dagliga arbetet innebär bl.a. uppgifter såsom:
- Hantering av in- och utbetalningar samt kassarapporter och avstämningar
- Hantering av betalningar som av någon anledning inte registrerats korrekt i vårt system
- Registrering av nya ärenden och administrativ hjälp åt våra inkassohandläggare
Vem är du?
Vi söker en positiv person som trivs i en roll där du får ta eget ansvar och självständigt utföra dina arbetsuppgifter. Du är en doer som gillar och är bra på att få saker gjorda på ett effektivt och noggrant sätt och kan hantera en stor mängd administrativt arbete. I den här rollen är det viktigt att du har ett intresse för siffror och har ett logisk tänkande. Du trivs med att ta egna initiativ, är flexibel och serviceinriktad. Vidare ser vi gärna att har erfarenhet av administrativt arbete, alternativt serviceyrke där du har stött på kassaerfarenhet. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i Excel är det meriterande och du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Om Svea Bank
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.
Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Fredrika Engelin på fredrika.engelin@svea.com