Payroll Administrator

Arbetsbeskrivning

Benify är på en spännande tillväxtresa och behöver nu utöka teamet med en Payroll Administrator till huvudkontoret i Stockholm! Är du en administrativ stjärna som vill vässa dina kunskaper inom löneadministration? Är du dessutom noggrann och trivs i en roll med många kontaktytor? Då kan detta vara rollen för dig! 🚀

Vill du bli en Benifyer?

Som Payroll Administrator hos oss kommer du att tillsammans med bolagets Payroll Lead samt vår Payroll Specialist hantera hela löneprocessen för de svenska bolag som ingår i Benify Group. Du kommer att få möjlighet att arbeta med, samt utvecklas inom, alla förekommande arbetsmoment inom ramen av lön. Utöver löpande lönehantering med avstämningar och rapportering kommer du även ha många kontaktytor internt då du ger support till såväl medarbetare som olika linjechefer.

Tjänsten innebär även:

• Hantering av pensionsrapportering, tjänstebilsadministration, reseräkningshantering, statistik samt rapportering
• Involvering i årliga processer som förberedelser av årsrapporter, lönerevisioner samt underlag till årsredovisningar

Så här passar du in 🧩

Vi ser att du är en serviceinriktad person som trivs i en miljö som är flexibel, snabb och föränderlig. Du bör ha en god förmåga att prioritera då det ofta rullar flera olika arbetsmoment samt projekt parallellt. Att vara strukturerad och analytisk, samt drivs av att förbättra processer och rutiner i det dagliga arbetet är avgörande för att trivas i rollen som Payroll Administrator.

Vi ser även att du som söker har:

• YH och/eller högskoleutbildning med en specialisering mot lön eller motsvarande. Alternativt att du har ett par års tidigare erfarenhet inom löneadministration
• Mycket god vana av Excel
• Mycket goda språkkunskaper inom svenska och engelska – muntligt såväl som skriftligt
• Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av AGDA samt viss kunskap inom bokföring

Vidare är det betydande att du kan upprätthålla en hög effektivitet, samtidigt som du håller arbetet strukturerat, med kvalitet samt möter deadlines. För att bli lyckas i rollen som Payroll Administrator ser vi att du är en nyfiken person, som motiveras av att utvecklas och ser dig själv som en problemlösare.

Förmåner för våra Benifyers 💯

• Generöst friskvårdsbidrag
• 6 veckor semester
• Hybrid arbetsplats
• Innovationsdagar och konferenser (vårkonferens utomlands!)
• Samarbetskultur
• Du ansvarar för din utveckling och vi erbjuder interna karriärmöjligheter
• Vi kan inte lista alla våra förmåner- vi har SÅ många andra bra saker att erbjuda dig!

Praktisk information

Start: Så snart vi finner vår perfekta match!
Omfattning: Heltid, 100%
Plats: Stockholm, Sverige.

Ansök genom att skicka ditt CV och/eller LinkedInprofil genom ansökningsformuläret nedan. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta rollen innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att ansöka. Personlighets- och logiktest tillämpas I denna rekryteringsprocess.

Om du har några frågor om rollen, eller vill veta mer om hur det är att arbeta på Benify, vänligen kontakta steeve.fuhr@benify.com (Chief Financial Officer) eller malin.kallstrom@benify.com (Talent Acquisition Specialist).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Benify
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2022
  • Ansök senast: 15 oktober 2022

Besöksadress

Banérgatan 16
None

Postadress

Banérgatan 16
Stockholm, 11523

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

31 oktober 2024

24 september 2024