OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi organiserar om vår lönehantering och söker nu dig som vill arbeta som löneadministratör hos oss.
Om jobbet
Som löneadministratör är du ansvarig för att vår löpande löneadministration. Du kommer bland annat att ansvara för:
Insamling av lönedata, bearbetning, kontroll, överföring och utbetalning av lön.
Support till våra medarbetare och chefer inom löneområdet.
Reseräkningar och övriga utlägg
Frånvaro och andra avvikelser
Intyg, samt pensions- och försäkringsfrågor
Registrera nya och avsluta användare
Semesterårsskifte
Ta fram rapporter och statistik samt rapportera till olika myndigheter
Årsslut
Vi använder Hogia lön plus och i dag sker mycket av administrationen kring lön manuellt. En viktig del framöver kommer att vara att samarbeta med andra funktioner. På ett par års sikt är målet att utveckla både löneprocesser och vårt system. Nu söker vi dig som vill vara en del av denna resa men som initialt vill ta dig ann det löpande lönearbetet. Du kommer att ha ett nära samarbete med vår payroll developer som vi också är i process att rekrytera.
Vem är du?
Vi söker dig som är ordningsam och strukturerad och som självständigt driver ditt arbete framåt. Du tar planerar ditt arbete effektivt och tar ansvar för din leverans. Du har förmåga att hitta lösningar och är serviceinriktad. Du har goda kunskaper inom löneadministration och håller dig ajour med gällande regler, praxis och lagstiftning.
Vi vill att du har en utbildning inom området alternativt erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har och några års erfarenhet av självständigt arbeta med brett manuellt arbete löner. Har du kunskap om Hogia lön plus och erfarenhet av IFS system är det meriterande. Då vi jobbar i en internationell verksamhet, ser vi att det är av vikt att du behärskar svenska och engelska mycket väl såväl muntligt som skriftligt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Vårt erbjudande
SYSTRA erbjuder dig en omväxlande arbetsmiljö med möjlighet till utveckling. Vi är i en expansiv fas vilket medför att du som medarbetare får vara med och forma verksamheten.
Du kommer att utgå från vårt kontor på Mölndalsvägen i Göteborg. Payroll är organiserat i vårt HR-team och du kommer att rapportera till vår HR-chef. Det nordiska HR-teamet består idag av tre personer varav en i Danmark. HR har funnits i Sverige sedan 2018 och är under fortsatt tillväxt. Vi har kollektivavtal Innovationsföretagen genom Almega.
På SYSTRA deltar du i skapandet av ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar för miljön, projekten, medarbetarna och som skapar verklighet av sina visioner. Vill du också vara med på vår resa framåt och skapa världens bästa HR-avdelning? Då ser vi fram emot din ansökan redan idag!
Om SYSTRA
SYSTRA är ett internationellt företag med 8 200 anställda runtom i världen. Vi är en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar för höghastighetsjärnväg, metro, tunnelbana, spårväg, väg & trafik. Vi har bland annat designat 50 procent av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar, automatiserade metro och tunnelbanor.
SYSTRA AB har funnits i sin nuvarande form sedan 2018 och har under den perioden vuxit från 50 till 250 medarbetare, en expansion vi ser kommer att fortsätta de närmaste åren. Målet är att bli runt 400 medarbetare om några år Läs gärna mer om oss på LinkedIn och vår webbplats www.systra.se
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Du ansöker om jobbet här: https://jobs.systra.com/job/G%C3%B6teborg-Payroll-administrator-L%C3%B6neadministrat%C3%B6r/765354301/
För mer information kontakta
HR-chef Camilla Forssén
cforssen@systra.com
010-685 06 28
Rekryteringspartner Katarina Svensson
ksvensson@systra.com
010-70 80 511
Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.