Payroll and HR Coordinator

Arbetsbeskrivning

Detta är ett heltidsuppdrag via Wise Professionals, med en initial varaktighet på 12 månader och start omgående. SWECO sitter i moderna lokaler vid Fridhemsplan och erbjuder en flexibel hybridarbetslösning.

Ditt uppdrag

I rollen som HR & Payroll Coordinator ansvarar du för att hantera både HR- och lönerelaterade frågor i HR-systemet SuccessFactors. Du stöttar organisationen med administrativa uppgifter och ser till att HR-processer och lönehantering fungerar smidigt. Dina arbetsuppgifter innefattar att arbeta i HR-systemet, använda vårt ärendehanteringssystem och erbjuda telefonbaserad support till medarbetare och chefer.

I den här rollen kommer du att samarbeta nära med ditt team, där ni tillsammans levererar hög kvalitet till organisationens medarbetare. Genom ett nära samarbete strävar ni efter att ständigt utveckla och förbättra arbetsprocesserna, med fokus på kvalitet och effektivitet. Du kommer tillhöra teamet på Shared Service Center och ingå i ett team på ca 17 menadarbetare och rapportera till gruppchefen inom People & Payroll

Din arbetsuppgifter kan bland annat bestå av:

Skapa anställningsavtal för nyanställda och underkonsulter
Skapa tilläggsavtal
Registrera HR och lönedata i systemet
Hantera ärenden i vårt ärendehanteringssystem


Din bakgrund

Vi söker dig som är i början av din karriär och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har en mycket god servicekänsla och är van vid att arbeta med hög precision och noggrannhet. Din erfarenhet omfattar grundläggande kunskaper i Excel samt systemkunskap har du arbetat i SuccessFactors är det starkt meriterande.

Du har grundläggande kunskaper inom HR och lön och tar gärna egna initiativ för att driva arbetet framåt. Du är ansvarstagande och trivs i samarbete med andra. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter! Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Gabriella Olaison (gabriella.olaison@wise.se) och Konsultchef Ida Asmar (ida.asmar@wise.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2024
  • Ansök senast: 8 december 2024

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Administratör med inriktning mot personaladministration

Administratör med inriktning mot personaladministration

19 november 2024

19 november 2024

Söker Distributionsansvarig (DA)

Söker Distributionsansvarig (DA)

19 november 2024

18 november 2024