Payroll & HR administration Specialist till Enviro

Arbetsbeskrivning

Är du en vass och driven stjärna inom lön och söker efter din nästa utmaning? Vill du bredda din roll till HR på ett innovativt företag som på riktigt verkar för en bättre miljö och hållbarhet? Då har vi rollen för dig! Scandinavian Enviro Systems söker nu dig som både vill ansvara för lön, bidra till HR och vill vara ett nav på kontoret. Låter det intressant? Tveka då inte utan skicka in din ansökan idag!

Scandinavian Enviro Systems grundades 2001 och har sedan dess varit i framkant inom återvinningsteknologi. Vår patenterade metod, CFC (Carbonize by Forced Convection), gör det möjligt att utvinna värdefulla råvaror som olja, kimrök och stål från uttjänta gummiprodukter, inklusive däck. Sedan 2020 är Michelin delägare och med ett nyligen ingått partnerskap med Antin infrastructre Partners blir vi en av världens största återvinnare av däck med många planerade fabriker runt om i Europa. Läs gärna mer på The enabler of circularity - Enviro Systems.

 

Om rollen

I rollen som Payroll & HR administration specialist kommer du att ansvara för att chefer och medarbetare får stöd i lönefrågor och du kommer att sköta hela löneprocessen från ax till limpa. Idag är vi ca 100 medarbetare varav ca hälften är konsulter, men då vi är i en expansiv fas kommer du att få initiera både nya system och utveckla nya processer längs vägen. Du utgår från huvudkontoret i Frihamnen (Göteborg).





Ett urval av dina arbetsuppgifter:

Hantera och ansvara för månatliga lönekörningar och löneadministrativa uppgifter från ax till limpa.
Ansvara för att hantera och utveckla vår on- och offboarding process
Initiera och driva digitaliseringsprojekt inom HR och lön
Administrera information till myndigheter
Ansvara för frånvarorapportering och semestersaldon
Kommunicera på vårt intranät med personalinformation, uppdateringar av policys samt andra nyheter som rör personalen.
Vid behov ansvara för inköp till kontoret, såsom utrustning till medarbetare m.m.
Förutom Göteborg stötta fabriken i Åsensbruk.


I ditt arbete är det också viktigt att hålla sig uppdaterad om arbetsrättslig lagstiftning, våra kollektivavtal och lokala avtal för att kunna ge rätt support.





 Vem är du?

Vi tror att du som person är nyfiken och engagerad med ett starkt driv att vara hjälpsam och serviceminded. Du trivs helt enkelt i en supporterande roll där du är noggrann i ditt arbetssätt och har lätt för att skapa struktur och ordning, samtidigt som du kan navigera i din vardag även när allt inte finns på plats. Du tar gärna egna initiativ och är orädd att prova nya saker. Vi ser gärna att du trivs att samverka med andra för att nå gemensamma resultat och att du är trygg i dig själv och din roll. Du kommunicerar obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska.

Utöver ovan har du även följande:

Mycket goda erfarenheter av hela lönecykeln
Erfarenhet av HR administration
Erfarenhet av att tolka kollektivavtal och arbetsrätt
Mycket goda kunskaper av löne- och HR system samt Excel
God kommunikatör
Körkort och tillgång till bil






Vårt erbjudande

Hos oss blir du en nyckelperson på kontoret med stora möjligheter att påverka och driva egna initiativ. Vi värnar om våra medarbetare både med fina förmåner och att vi har roligt tillsammans.





 Låter det intressant?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mejl p.g.a. GDPR. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester via Alvalabs. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Jenny Mellberg på jenny.mellberg@wise.se.

Processen kommer att vara vilande v. 28-32 pga. semester. Vi finns åter på plats v. 33 och kommer då att börja urvalsarbetet.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juli 2024
  • Ansök senast: 19 augusti 2024

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


21 november 2024

31 oktober 2024

24 september 2024

Lönekonsult

Lönekonsult

31 oktober 2024