Payroll & HR Coordinator

Arbetsbeskrivning

Sök till en ny roll som Lön- & HR-koordinator och bli en del av Ricohs HR-team!

Vi söker dig som har erfarenhet av löne- och HR-administration samt har ett sinne för struktur och ordning. I denna roll erbjuds du möjligheten att utvecklas inom HR och arbeta i en nyutvecklad roll där du förväntas ta stort eget ansvar. Tillsammans med fyra andra kollegor arbetar du för att Ricohs chefer och medarbetare ska få ett professionellt lön- och HR-stöd. Är du vass inom löneadministration och vill utvecklas inom HR-området är detta en utmärkt roll för dig.

I rollen som Payroll & HR Coordinator är dina huvudsakliga ansvarsområden att arbeta med löpande löne- och HR-administration, hantera fleet management av bolagets bilpark samt supportera chefer och medarbetare i olika HR-frågor. Vanligt förekommande administrativa uppgifter är;

-
Löneadministration

-
Administration kring anställningsavtal

-
Löpande förändringsadministration i HR- och lönesystem

-
Utbildningsadministration samt koordinering av utbildningar

-
Rapportering av statistik till myndigheter

-
Rekryteringsadministration, inkl bakgrundskontroller

-
Stötta administrativt i HR-projekt




- Avslutad gymnasial utbildning
- Arbetslivserfarenhet inom;
- Fleet management
- Löneadministration i Hogia Personal och HogiaLön+
- Arbetsrätt och avtal inom HR-området


- Goda kunskaper i Excel
- Du uttrycker dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska

För att trivas i rollen är du en strukturerad person med ett öga för detaljer som har förmågan att arbeta metodiskt och lösningsorienterat. Vidare är det viktigt att du har ett kvalitetsmedvetet tankesätt och har förmåga att arbeta på ett effektivt och självständigt vis. Därtill har du lätt för att prioritera och behålla fokus även under intensiva arbetstoppar. Du är en person som trivs med att arbeta nära dina kollegor och där samarbete är avgörande för ert resultat. Vi hoppas också att du som person har hög integritet och god förmåga att kommunicera med olika typer av människor du möter i ditt arbete.

Vi skapar lösningar för effektiva och hållbara arbetsplatser!

Allt arbete vi gör på Ricoh vilar på våra fem filosofier Team Work, Customer Centric, Innovation, Winning Spirit och Etik & Integritet. Vi tycker det är viktigt att ta hand om varandra och att ta hand om vår jord! Resultatet av vårt arbete är ett innovativt bolag som arbetar hårt för att minska miljöpåverkan och att vara en aktiv del i samhället genom olika CSR-projekt.

För dig som vill utvecklas finns alla möjligheter, såväl nationellt som internationellt! Kompetensutveckling är en naturlig del i vardagen då du ständigt utbyter idéer och erfarenheter med dina kollegor, självklart har du också tillgång till utbildningar via Ricoh Academy.

Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering samt kommunikationsteknologi. Bolaget erbjuder lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av utrustning, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet. Vi är cirka 440 medarbetare i en rikstäckande organisation med verksamhet på 11 huvudorter. Vidare marknadsför Ricoh sina produkter och tjänster även via partners på ytterligare 22 orter. Den totala försäljningen i Sverige uppgår till cirka 1 400 miljoner kronor (2017) Globalt har Ricoh-koncernen drygt 109 000 medarbetare i 200 länder, med hållbarhet som viktigt fokus. Mer om oss kan du läsa på www.ricoh.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ricoh Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månadslön
  • Heltid 100% Tillsvidare
  • Publicerat: 11 maj 2018

Besöksadress

Röntgenvägen 3
None

Postadress

Box 1536
SOLNA, 17129

Liknande jobb


23 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024