Payroll & HR Coordinator till Qred

Payroll & HR Coordinator till Qred

Arbetsbeskrivning

Under 2020 utsåg Financial Times Qred till Sveriges snabbast växande företag och ett av de tio snabbast växande företagen i Europa. I år är dem med på listan igen och är mycket stolta över vad de har åstadkommit hittills men detta är bara början! Som Payroll & HR Coordinator kommer du självständigt att ansvara för företagets löneprocess från ax till limpa samt utveckla och förbättra rutiner och processer tillsammans med HR-teamet!

OM QRED

Qred är ett internationellt FinTech scale-up som är specialiserade på digitala finansieringslösningar för småföretag - med verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Holland, Belgien och Brasilien. Idag befinner dem sig i en spännande fas där de fokuserar på tillväxt genom smart produktutveckling och teknik, och drivs av internationell expansion.

De är i dagsläget runt 130 personer och har sitt huvudkontor på Tulegatan 15 i Stockholm.

DU ERBJUDS

- Bli en del av ett mångkulturellt och internationellt företag där alla ger kreativitet, energi och stor passion i allt de gör
- Arbeta i en rolig start up-atmosfär i en scale up-miljö med kort väg från idé till handling
- Flexibilitet, härliga frukostar, roliga teamaktiviteter och after works
- För att du ska hålla dig frisk erbjuder vi den maximala nivån för friskvårdsbidrag och stöttar aktivt balans mellan arbete och privatliv


OM ROLLEN

Som Payroll & HR Coordinator kommer du att tillhöra HR-teamet som idag består av tre personer som tillsammans arbetar för att stötta organisationen på bästa möjliga sätt. HR-teamets stora fokus är att fortsätta utveckla processer och rutiner för att de på ett framgångsrikt sätt ska bidra till organisationens fortsatta tillväxtresa och självklart ha kul tillsammans längs vägen!

ANSVARSOMRÅDEN

- Ägandeskap över företagets löneprocess från ax till limpa samt hantera omkringliggande rapportering till externa parter
- Insamlande och hantering av löneunderlag
- Säkerställa korrekt löneleverans till alla anställda
- Vara “the go to person" gällande lönefrågor från organisationen
- Fungera som brygga mellan lönefunktionen och Financeavdelningen där bokning av löner, semesterlöneskuld samt beräkning och bokning av tex kvartals- och årsvis bonus ingår
- Arbeta nära kollegor i HR-funktionen inom koordinering i HR-systemet AlexisHR och kringliggande administration kopplat till exempelvis lönerevision, avtalsskrivning, onboarding etc


VI TROR ATT DU HAR

- Minst 2 års erfarenhet av att arbeta med löner i Sverige
- En eftergymnasial utbildning inom lön eller annat relevant område alternativt om du arbetat dig till god förståelse för löneprocessens olika delar genom längre erfarenhet än 2 år
- Flytande kunskaper i både svenska och engelska


DET ÄR MERITERANDE OM DU HAR

- Erfarenhet från Fortnox
- Erfarenhet av att hantera löner i Finland och Lettland
- Har ansvarat eller varit del av ett byte av lönesystem


SOM PERSON ÄR DU

- Mycket noggrann och har ett öga för detaljer och strukturer
- En riktig problemlösare
- Serviceinriktad och tycker det är kul att hjälpa dina kollegor


ÖVRIGT

- Start: Omgående
- Placering: Tulegatan 15, Stockholm
- Arbetstider: Kontorstider
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Hemsida: www.qred.com (https://www.qred.com/se/hem)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gigstr
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2021
  • Ansök senast: 3 april 2022

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024