Payroll & HR koordinator till Samsung!

Payroll & HR koordinator till Samsung!

Arbetsbeskrivning

Har du jobbat som HR Koordinator med erfarenhet från lönearbete hos ett internationellt/nordisk bolag, se hit! Samsung söker nu en ny kollega till deras HR team som utgår från Stockholm. Som person är du anpassningsbar, en teamplayer och analytisk. Sök redan idag, vi jobbar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN

Samsung söker just nu en nyckelroll inom deras team för att planera och samordna lönehanteringen inom SENA. Denna betydelsefulla position kommer även att inkludera arbete med HR-support och administrativa aktiviteter. I rollen som Löne- och HR-koordinator kommer du att spela en central roll för att säkerställa högkvalitativa löneprocesser och främja effektivt samarbete med deras shared service center (SSC) och löneleverantörer över hela Norden.

Som en del av HR-teamet kommer att arbeta nära SSC för att leverera löner till alla nordiska länder. Du kommer att delta i olika löne- och HR-projekt, såsom löneöversyn, befordran, prestationsbedömningar med mera, under året utöver de månatliga löneprocesserna.

Du erbjuds
- Ett långsiktigt konsultuppdrag
- Att arbeta i en internationell miljö på en av världens största tillverkare av konsumentelektronik
- Möjlighet till flexibelt arbete där office first tillämpas

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löneadministration, försäkring och pensionshantering för alla nordiska länder
* Ladda upp löner i det interna HR-systemet varje månad
* Uppdatera HR-systemets masterdata
* Stödja HR-avdelningen med relaterade rapporter och statistik
* Agera HR Helpdesk-support samt viss administration
* Agera stöd med implementering av initiativ för arbetsgivarprofilering och administration av traineeprogram


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 2-5 års erfarenhet inom löneområdet från ett internationellt/nordiskt företag
- Har erfarenhet av hantering av försäkringar och pensioner
- Har allmän systemkompetens
- Har utmärkta färdigheter i MS Office, särskilt Excel
- Kommunicerar mycket väl på svenska och engelska, både i tal och skrift då det används dagligen

Det är meriterande om du har:
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i större globala organisationer
- Färdigheter i andra nordiska språk

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Du är samarbetsinriktad
- Anpassningsbar
- Analytisk

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 december 2023
  • Ansök senast: 30 januari 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


13 september 2024

HR-strateg inom arbetsrätt

HR-strateg inom arbetsrätt

13 september 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

13 september 2024