Payroll- & HR Operations Manager

Arbetsbeskrivning

Inom Securitas-koncernen pågår just nu en resa med ett tydligt syfte: att ytterligare digitalisera, automatisera och harmonisera HR och administrativa stödfunktioner inom koncernen. Securitas Sverige AB, med ca 10 000 medarbetare landet över, söker nu dig som är intresserad av att spela en central roll i denna resa. Drivs du av att utmana befintliga arbetssätt och utveckla effektiva och kvalitativa stödfunktioner inom lön och HR? Då kan det vara dig vi söker!

Som ansvarig för enheten Payroll och HR operations kommer du övergripande att ansvara för att säkerställa leverans av effektiva, konsekventa och högkvalitativa HR-operativa tjänster i Securitas Sverige. Du leder ett team om 18 kompetenta medarbetare, inom en enhet som är ansvarig för tillhandahållandet av standardtransaktionstjänster inom HR och är den första kontaktpunkten för chefer och medarbetare när det gäller lön och förmåner, HR-administration och HR systemstöd. Som chef för enheten är uppdraget dels att leda det dagliga arbetet i ett team av specialister inom lön (kollektivavtal och tjänstemän), HR administration och systemförvaltning, dels att bidra aktivt till genomförandet av utvecklingsinitiativ inom HR-enheten. Du erbjuds en central roll i att utveckla och implementera utveckling av enhetens tjänster, processer och system samtidigt som du säkerställer att det dagliga arbetet hanteras på ett korrekt och effektivt sätt. Du utgår från Securitas kontor i Stockholm där också huvuddelen av medarbetarna inom enheten är placerade. Du rapporterar till HR-direktören i Sverige och ingår i HR-ledningsgrupp.

Vi söker dig som har en examen inom HR eller liknande relevanta kvalifikationer kopplat till HR processer, lönehantering och HR administration. Du har erfarenhet av att leda operativa och strategiska arbeten inom ansvarsområdet inkl. processutveckling och systemstöd. Ditt ledarskap beskrivs som seniort, tryggt och utvecklande och du har en väl utvecklad förmåga att skapa gemensamt målfokus i förändringprocesser. Då rollen är tvärorganisatorisk, med kontaktytor och kommunikation både lokalt och i Europa krävs att du har goda kommunikationsfärdigheter i tal och skrift, både när gäller svenska och engelska. Om du har erfarenhet från att ha arbetat i internationella bolag är det en fördel och om du dessutom har verkat i bolag med både kollektivanställda och tjänstemän är även det en tydlig merit. Som person är du positiv och prestigelös och trivs bäst i en miljö med hög grad av ansvarstagande och samverkan. Det faller sig naturligt för dig att initiera, motivera, driva och leda utveckling. Du är strukturerad och systematisk i ditt arbetssätt, skicklig på att prioritera och du är tydlig i din kommunikation. Du beskrivs som en öppen och nyfiken person, du ser med lätthet olika perspektiv och har samtidigt en god förmåga att utmana och kravställa på ett tydligt och säkert sätt. För att lyckas i rollen är ett starkt engagemang, en utvecklad förmåga att bygga relationer på olika nivåer och delar i en organisation samt vilja att åstadkomma resultat tillsammans med andra av stor vikt. 

Du erbjuds en central och utvecklande roll som Payroll & HR-operations manager i ett företag som i över 85 år har sett till att människor känner sig trygga i sin vardag. Securitas befinner sig mitt i en spännande och avgörande förändringresa – där du i rollen som Payroll & HR-operations manager kommer spela en mycket viktig roll. Dessutom, som Sveriges största arbetsgivare i sin bransch kan Securitas erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig.

Är du den vi söker? Vi ser fram emot att läsa dina ansökningshandlingar, urval sker löpande. Vi kan tyvärr inte ta emot din ansökan via mejl, du ansöker direkt via annonsen. Vår rekryteringsprocess består av urvalsfrågor vid intervjuer, urvalstester, djupintervju och referenstagning. För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (företaget gör den ansökan). Om du har frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Made For – rekryteringskonsult Karin Fryklund på nedan nummer.

Securitas Sverige AB är branschledande inom säkerhetslösningar och har haft en aktiv roll i branschens utveckling sedan starten, 1934. Från norr till söder skyddar Securitas hem, arbete och samhälle och är arbetsgivare till närmare 10 000 medarbetare. Securitas är ett svenskt säkerhetsföretag och den svenska verksamheten är en del av Securitaskoncernen som finns och verkar i 46 länder världen över och sysselsätter mer än 345 000 medarbetare. År 2021 uppgick den totala försäljningen till 107,700 MSEK. Läs mer på www.securitas.se/ och www.securitas.com/sv/

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Sophie Adamsson
0737795249
Ida Ekendahl
0737795249
Ida Ekendahl

Fredrik Alfthan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Made for Sales AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2023
  • Ansök senast: 24 mars 2023

Besöksadress

St Eriksgatan 63
None

Postadress

Grev Turegatan
Stockholm, 11438

Liknande jobb


18 november 2024

Avdelningschef Verksamhetsstöd

Avdelningschef Verksamhetsstöd

15 november 2024

Administrativ chef

Administrativ chef

15 november 2024