Payroll & HR Specialist till Intrum

Payroll & HR Specialist till Intrum

Arbetsbeskrivning

Vill du vara på en arbetsplats med högt i tak och en välkomnande kultur? Har du tidigare erfarenhet av löneområdet, är en van kravställare mot extern löneleverantör och trivs i en bred, administrativ och koordinerande roll med många kontaktytor – både lokalt, globalt och nordiskt? Då kan detta vara rollen för dig! Intrum söker nu en driven och entusiastisk person som vill vara en del av deras professionella och engagerade HR-team.

Om rollen

I rollen som Payroll & HR Specialist kommer du arbeta brett och administrativt med ett särskilt fokus på Compensation & Benefits, HR-data, rapportering och analys. Du är kontaktperson mot vår externa löneleverantör i Sverige och arbetar löpande med att förse dem med korrekt information. Vidare är du kontaktperson vad gäller pensioner, försäkringar, bilar och förmåner både internt och mot externa leverantörer. Du deltar i årliga projekt och processer såsom lönerevision och lönekartläggning. Utöver Compensation & Benefits arbetar du med uppdatering och rapportering av data i vårt HR-system Workday samt med andra löpande HR uppgifter såsom att besvara frågor från verksamheten, skriva anställningsavtal och uppdatera personalhandbok, instruktioner och policys.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer bland annat att innebära:

• Kontaktperson och kravställare gentemot extern löneleverantör
• Ansvar för administration, koordinering och kontakt med interna och externa aktörer inom områdena lön, förmåner, pension, försäkringar och bilar
• Löpande HR-administrativt arbete
• Uppgifter kopplat till HR-data så som säkerställande av datakvalité och framtagande av rapporter i HRIS-systemet Workday
• Supportera och svara på frågor från anställda via en gemensam HR-mejl
• Delta i olika HR-projekt efter behov

Du ingår i ett nordiskt HR team på ca 16 personer och rapporterar till HR Director, Denmark & Sweden.

Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi att du har en bakgrund inom löneområdet och känner dig trygg med att kravställa och kvalitetssäkra extern lönepartner likväl som att vara specialist internt. Vi tror att det är bra med tidigare erfarenhet från liknande roll där du arbetat administrativt med HR-processer, lön och förmåner och i kontakt med externa leverantörer. Du är van vid att arbeta i system där erfarenhet av Workday är meriterande men inte ett krav. Vidare har du ett stort intresse för det administrativa området inom HR och besitter en analytisk förmåga samt har intresse för siffror, data och Excel.

Som person trivs du i en social roll med många kontaktytor. Du är kommunikativ, service- och lösningsorienterad och har en förmåga att förmedla information på ett enkelt och tydligt sätt. Här blir du en del av en dynamisk organisation och en roll som kombinerar det löpande arbetet med uppgifter ad hoc och det är därför viktigt att du har enkelt för att prioritera, ställa om och att du har ett flexibelt förhållningssätt. Du trivs i en självständig och varierande roll samt är strukturerad och proaktiv. Du söker ständigt efter sätt att förbättra och effektivisera arbetet och lyfter gärna fram idéer och förslag.

Vi förväntar oss att alla våra sökande har en ordnad ekonomi.

Ansökan och övrig information

Vi på Intrum vill bidra till ett inkluderande och mångsidigt arbetsliv. Vi accepterar våra olikheter och vet att detta är en styrka. Vi vet att vi alla är en resurs för samhället, oavsett ålder, funktionsförmåga, kön, religion, etnicitet eller sexuell läggning. Därför uppmanar vi alla att söka jobb hos oss. Kom som du är. Intrum har sitt svenska huvudkontor i Sickla och tillämpar en hybridarbete där det finns möjlighet att arbeta både hemifrån och på kontoret.

I denna rekrytering samarbetar Intrum med Jurek HR. Har du frågor om rollen eller ansökningsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare My Andersson på my.andersson@jurek.se. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Som ett marknadsledande kredithanteringsföretag har Intrum en bred kompetens inom inkassotjänster och vi gör affärer i 24 länder i Europa. Vi har mer än 10 000 erfarna medarbetare i vår grupp.

Vår verksamhet handlar om att hjälpa andra. Hjälpa skuldsatta individer att ta sig ur svåra situationer. Hjälpa företag att få betalt så att de kan växa, anställa och blomstra. Vilket i sin tur är positivt för hela ekonomin. Du blir en väsentlig del av denna krets hos oss, vilket ger ditt jobb på Intrum en djupare mening. Oavsett din roll eller titel.

Att ligga i framkant är allas jobb
Som marknadsledare är det upp till oss att ligga i framkant. Att forma branschen. Att sätta nya standarder. Och vart än i världen din Intrum-karriärväg tar dig, vilken roll du än spelar, kommer du att bidra till tillväxt, innovation och inverkan som gör verklig skillnad.

Att ha möjlighet att växa
I vår organisation finns det många möjligheter att avancera, specialisera sig och rotera. Eller till och med prova dina vingar utomlands. Det är upp till dig att få det att hända. Att vår verksamhet handlar om att hjälpa andra – privatpersoner och företag, gör att ditt arbete också utvecklas på ett mer personligt plan. Enkelt uttryckt, du kommer att växa genom att göra skillnad.

Du agerar enligt våra värderingar. Våra värderingar är inte ord. De är allt.
Bakom vår globala expansion och stora digitala transformation ligger fyra enkla men kraftfulla värden. Etik. Hängivenhet. Lösningar. Empati. Det är värderingarna som driver vår vardag, oavsett hur stora vi blir. Andra kanske tycker att de är små saker. Men för oss, är de allt.
Empati, Etik, Hängivenhet, Lösningar – det betyder att du skulle passa bra om du känner igen dig inom följande:

• Du har ett tillväxttänk, med det menar vi: att vi ser möjlighet istället för begränsning.
• Du är inställd på livslångt lärande och positiv till att lära dig nya färdigheter för att hålla dig uppdaterad och alltid se fram emot att förbättra dina prestationer
• Du har god digital kompetens, förstår hur och varför data är en väsentlig del av vår vardag
• Du har en kommersiell medvetenhet, du fokuserar på resultat, med kvalitet och professionalism
• Du är bekväm och frodas av att arbeta i en snabbt föränderlig miljö
• Du har ett inkluderande tänkesätt, du är öppen och flexibel

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2023
  • Ansök senast: 30 november 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Interim HR specialist

Interim HR specialist

30 december 2024

HR operations team lead

30 december 2024

30 december 2024

30 december 2024