OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Seemly Group startade våren 2019 med intentionen att bygga morgondagens konsulthus tillsammans med de mest handlingskraftiga och framåtlutade personerna inom sin bransch. Idag arbetar vi inom affärsområdena Bygg & Fastighet, Infrastruktur, Miljö Risk & Säkerhet och Finance & Search. Tillsammans är vi dryga tjugofem personer som redan hunnit bygga upp en genuin, öppensinnad ”Seemly-anda”.
Seemly Finance & Search växer inom vårt affärsområde Outsourcing och söker nu en driven Payroll Manager som vill vara med och fortsätta bygga vårt HR & Löneteam. Vårt motto är att alltid göra våra kunder bättre och där är din personlighet och roll betydande för oss. Vi tror att du trivs i en rådgivande roll och ser både kundens utveckling och personlig utveckling som en självklarhet. Att vara kundansvarig på vår outsourcing innebär frihet, nytänkande och service med grunden i rätt kompetens vid rätt tid. Vi är på en spännande resa och därför tror vi att du är nyfiken och positivt lagd till möjligheter som dyker upp. Vi på Seemly finns med dig hela vägen genom vår erfarenhet, nätverk och interna struktur av system och hjälpmedel men det är du som sätter hjälper dina kunder att överträffa sina mål genom rätt rapporter i rätt tid så att kunden kan ta rätt beslut. Du får stor handlingsfrihet samtidigt som du drar nytta av de synergieffekter som en koncern med drivna kollegor medför. Tillsammans bygger vi framtiden!
Hos oss får du:
Ansvar för on-board-process
Bli kundansvarig inom affärsområde Lön/HR.
Utbilda kunder i våra utvalda försystem
Vara ansvarig för att ny kund tas in enligt våra rutiner
Kvalitetssäkra att uppdraget utförts enligt uppdragsavtal (rätt tid, rätt uppgifter, rätt rapportering och proaktivt)
Ansvara för att implementera, utveckla, följa upp och kvalitetssäkra processer, arbetsmetoder och systemuppsättningar så att resurser används effektivt och tjänsterna levereras med hög kvalitet.
Ha kunddialog och vara rådgivande
Anpassa i lönesystem utifrån lag- och kollektivsavtalsändringar
V tror att du har:
Har en utbildning inom Lön (YH eller motsvarande högskoleutbildning)
Några års erfarenhet från självständigt arbete i hela löneprocessen
Meriterande om du är Auktoriserad Lönekonsult
Erfarenhet från tidigare byråarbete – önskvärt även kunskaper inom redovisning
Analytisk förmåga och lösningsorienterad
God självledarkompetens – leda mig själv och mitt eget arbete
Goda kunskaper i svenska i tal och i skrift
Kunskaper i Excel
Erfarenhet av att tolka lagar och avtal
Erfarenhet av Hogia lön plus, Visma 600 & Fortnox
Intresse för system och digitala arbetssätt
Vi vet att du är:
Lätt med människor och kan förstå kundens och kollegors behov
Medskapande till en miljö där våra värdeord präglar vardagen, proaktiv och professionell.
Serviceinriktad med förmåga att skapa goda relationer, engagemang och samarbete
En människa med förmåga till förändring för att ständig utveckling
Ansvarstagande för din kompetensutveckling (yrkeskompetens och självledarkompetens) för att växa tillsammans med våra kunder och med Seemly.
Vårt affärsområde Finance är en ekonomibyrå som idag utöver traditionella tjänster inom lön och redovisning också arbetar med kvalificerad rådgivning som följd av vart kunden är på väg. Dessutom arbetar vi mycket med att digitalisera och automatisera våra kunders och våra egna processer för att stå bättre rustade för både våra kunders och vår egen framtid.
Vi erbjuder dig som kommit en bit i din utveckling inom Lön att vara med och utveckla morgondagens lönefunktion, både hos våra kunder och hos oss och ta oss närmare vår vision ”Vi gör våra kunder framgångsrika”. Detta innebär att du måste vara intresserad av att utveckla dig själv som en del i vår resa.
Tjänsten är stationerad på Seemlys kontor på Nellickevägen 22, Göteborg.
Tjänsten är en 100% tillsvidareanställning
Kontakt
Vill du ha ytterligare information är du välkommen att kontakta Anna Wettre på 0735-467606.
Urval och intervjuer sker löpande.
Vi ser fram emot att träffa dig!