OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DHL Express Sverige söker en Payroll Manager
DHL Express är världens ledande leverantör av internationella expresstransporter och nu söker vi dig som vill vara en del av världens mest internationella företag och måla världen gul.
Vill du jobba med Payroll på en av Sveriges bästa arbetsplatser?
DHL Express utsågs nyligen till världens bästa arbetsplats enligt Great Place to Work’s årliga undersökning, och vi i Sverige är stolta över att vara en av Sveriges bästa arbetsplats. Hos oss är det människorna som räknas och vi prioriterar hälsa och välmående samt att skapa en säker arbetsplats – för alla.
”Nothing basic about the basics” - En väl fungerande lönehantering är en avgörande del för att kunna vara en arbetsplats i världsklass. För att fortsätta bidra till det arbetet söker vi nu en Payroll Manager.
Ansvarsområden
Vårt team ansvarar för månatliga lönekörningar inklusive lön, sociala avgifter, bonus, pensioner mm. I arbetet ingår även årliga processer som exempelvis lönerevisioner och årsrapportering av kontrolluppgifter. Vi arbetar nära vår ekonomiavdelningen för att säkerställa korrekt rapportering och statistik till interna och externa intressenter.
Utöver lön så ansvarar vi också för vårt workforce management system, som hanterar digitala anställningsavtal och policies, schemaläggning, tidsrapportering och mycket mer.
Som Payroll Manager ansvarar du för att driva, planera och utveckla vårt lönearbete och våra system tillsammans med teamet. Du coachar och utvecklar teamet för att tillsammans nå det gemensamma målet – en lönehantering i världsklass!
Vem är du?
Du har ett stort fokus på högsta möjliga kvalitet och effektivitet och för att lyckas med det behöver du vara analytiskt lagd, lösningsorienterad och strukturerad. Vi tror också att du är nyfiken och orädd för förändringsarbete, nya system och processer som kan skapa mervärde för verksamheten. Du är social och trivs med ett kundorienterat arbete och att samverka med kollegor från andra delar av företaget. Du kommer att hantera en mindre del av det löpande lönearbetet vilket ger möjlighet till att ligga nära och se det dagliga arbetet som ger förutsättning för att coacha och ge feedback till dina medarbetare och se utvecklingsmöjligheter.
Som person är du glad, positiv och engagerad och motiveras av utmaningen att utveckla vårt team och kunna balansera respekt och resultat.
Kvalifikationer
Minst 5- 7 års arbetslivserfarenhet inom löneadministration
Erfarenhet och kunskap i Agda PS
Stark systemvana och kunskaper i excel
Fullständig gymnasieutbildning samt utbildning inom lönehantering eller motsvarande dokumenterad arbetslivserfarenhet
Erfarenhet från att driva och implementera projekt, såsom processer och system.
Behärskar svenska flytande i tal och skrift
Vi tror också att du har god förståelse för, vana av och helhetsperspektiv på hela löneprocessen inklusive lönerevision, semesterårsskifte och rapportering. Du har arbetat med externa samarbetspartners såsom pensionsbolag, SCB och Försäkringskassan.
Meriterande
Erfarenhet och kunskap i Quinyx eller annat workforce management system
Erfarenhet från Transports kollektiv- och tjänstemannaavtal
Vi erbjuder dig
En unik möjlighet att få fortsätta resan med oss som Great Place to Work – for all!
En arbetsplats som fokusera och prioritera hälsa & välmående för sina medarbetare och som skapar en miljö där alla är inkluderade och sedda för sina insatser.
Att ansvara över ett team som driver ett riktigt bra lönearbete
Möjligheten att bli en Certifierad Internationell Specialist (CIS) genom vårt interna gedigna utbildningspaket samt ledarskapsutbildning.
Spännande och utvecklande arbetsuppgifter i ett marknadsledande företag
Grymma kollegor och många skratt i vardagen
Du kommer att sitta tillsammans med övriga Payroll teamet och med flera av dina HR kollegor i vårt fina huvudkontor i Västberga. Vi erbjuder hemarbete upp till 50 %.
Är din nya karriär hos oss på DHL Express? Välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vid frågor kring tjänsten vänligen kontakta Wepartner och Barbara Lidholt eller Veronika Andreeva på barbara.lidholt@wepartner.se , veronika.andreeva@wepartner.se.