OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på en spännande förändringsresa och ha ansvar för lönehanteringen i den nordiska regionen? Hos AUTO1 Group får du möjligheten att bli en del av vårt passionerade och energiska HR team i Alvik, Bromma!
Om rollen
AUTO1 Group söker en erfaren Payroll Manager som vill vara med och göra skillnad i vår nordiska organisation. Vi är ett börsnoterat bolag och en branschledande aktör inom fordonsbranschen när det kommer till att köpa och sälja begagnade bilar online. Hos oss kommer du få möjlighet att vara en del av en dynamisk och framåtblickande organisation där du kan påverka och bidra till vår fortsatta framgång.
Som Payroll Manager hos oss kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att våra anställda får korrekta löner i enlighet med gällande lagar och regler i Sverige, Finland och Danmark. Du kommer bland annat att ansvara för hela lönehanteringsprocessen och ha möjligheten att driva förbättringar och förändringar inom området. Din erfarenhet och kompetens kommer att vara ovärderlig för att säkerställa att vi har en smidig och effektiv lönehantering.
Du kommer att vara en del av ett engagerat HR (People) team på sex personer som består av Head of People Nordics, People Business Partner, People Generalist, Talent Sourcers och en Mood/Office Manager. Tillsammans arbetar vi för att stötta vår verksamhet.
Som Payroll Manager hos oss ansvarar du bland annat för:
Beräkningar, beredning och utbetalning av ca 200 löner för Sverige, Danmark (outsourced) och Finland (outsourced)
Kontoavstämningar och tidrapportering i lönesystemet
Supporterar i att besvara frågor från organisationen
Rapportering av pension, försäkring samt kontakt med myndigheter, exempelvis Försäkringskassan
Samt övriga ärenden: policy, försäkringar, arbetsgivarintyg, avtalsfrågor, Superuser i system etc
Tjänsten är på 40 h/vecka, och arbetstiderna är förlagda under kontorstider. Tillsättning sker omgående eller enligt överenskommelse och du kommer att rapportera till Head of People Nordics.
Vad vi vill att du har med dig
Vi tror att du har några års arbetslivserfarenhet som löneadministratör/lönespecialist
Du har en YH eller universitetsutbildning inom lön eller ekonomi.
Då engelska är vårt koncernspråk är det viktigt att du är bekväm med det.
Det är även meriterande om du har erfarenhet av administration/koordinering av danska och finska löner.
Du har god datavana och tycker om att arbeta i system och blir gärna Super user
Meriterande ifall du har erfarenhet av Workday, Oracle och FLEX
För att passa i rollen tror vi att du är självgående och på egen hand kan driva ditt arbete framåt. Du är analytisk, noggrann och har starka kommunikations- och samarbetsförmågor. Du är även van vid att arbeta i en föränderlig miljö och har tidigare erfarenhet av att driva förändringsinitiativ. Du är lösningsorienterad och motiveras av att både utveckla och förvalta och du har förmåga att ta egna beslut när det krävs.
Vilka vi är
AUTO1 Group är Europas ledande digitala plattform för bilbranschen. Vi bygger det bästa sättet att köpa och sälja bilar online. Vårt lokala varumärke, viköperdinbil.se, erbjuder våra kunder det snabbaste och smidigaste sättet att sälja bil på. Vårt varumärke, AUTO1.com, är Europas största B2B-plattform för bilåterförsäljare. Genom vårt varumärke Autohero, använder vi våra erfarenheter till att bygga ett varumärke som erbjuder det den bästa kundupplevelsen när det gäller att köpa bil online. Vi finns just nu på över 30 marknader och hade en omsättning på över 4.7 miljarder euro under 2021.
AUTO1 Group har en intern värdegrund som bygger på alla människors lika värde. Alla ansökningar kommer därför att hanteras på ett likvärdigt sätt oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsvariant och ålder.
Ansökan
Är du redo för din nästa utmaning? Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan (CV samt personligt brev) via ansökningsknappen nedan. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller telefon med hänsyn till dataskyddsförordningen (GDPR). Vid frågor vänligen kontakta oss på rekrytering@auto1.com. Vi sköter urval och intervjuer löpande tills vi har hittat rätt person.
Are we a match?
If you see challenges as opportunities, this is the place for you. We challenge the highly fragmented market of used cars in Europe and push ourselves to master the daily challenge of offering our customers the best way to sell and buy cars online. Tackling real challenges is our sustainable way to personal development.
Moreover, we are a fast paced environment. We ensure fast processes towards our customers, while internally the dynamic spirit from early start-up days lives on. We never settle, we challenge and question everything, constantly looking for improvement and new opportunities. As an international team, flat hierarchies and fast decisions are our key ingredients.
Last but not least, something that our employees at AUTO1 know very well is that growth brings constant change - which means that new challenges arise. From starting in 2012 to today, AUTO1 Group is a rare success story of tremendous growth and we don’t plan on stopping anytime soon. You will experience a steep learning curve by working on projects at scale and thus having real impact, all while benefiting from the stability of our proven business model.