Payroll Manager till världsledande logistikföretag!

Payroll Manager till världsledande logistikföretag!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Payroll Manager & HR Administrator för ett konsultuppdrag på ett av världens ledande logistikföretag. I rollen kommer du att ha ansvar för hela lönehanteringsprocessen samt ansvarig för en del HR-administration. Vi söker dig som har några års erfarenhet av lönefrågor och som har ett intresse för personalfrågor.

Konsultuppdraget är med start i september i år och sträcker sig till april 2025, du kommer att kliva in för en medarbetare som går på föräldraledighet. Du kommer att arbeta heltid, 37,5 timmar per vecka. Placering är på kontoret norr om Stockholm med viss möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Ansvara för att lönehanterings-, tid- och reserapporteringsprocessen hanteras och genomförs. Varje månad ska du hantera ca 230 tjänstemannalöner i Visma Agda PS lönesystem
• Systemansvarig för löne- och tid och reserapporteringssystem
• Informera medarbetare & chefer om lag och avtal i frågor kopplade till lönehanteringen och vara behjälplig vid frågor om lön, semester, schema etc
• Ta fram relevanta rapporter & statistiklistor och distribuera dem efter behov till rätta instanser samt göra kontinuerliga avstämningar med finansavdelningen
• Inrapportering av personalförändringar till tjänstepensionsbolag / försäkringsmäklare
• Support i rekrytering
• Genomföra viss utbildning inom framförallt lönerelaterade områden och processer samt delta i HR relaterade initiativ och projekt vid behov
• Biladministration som tex. hantering trängselskatt, kostnadsställen etc
• Systemansvar och projektledare för vårt nya HR system
• I rollen kan också komma att tillkomma HR-administration såsom avtalsskrivning, uppdatering av personalhandbok, utbildningsadministration och koordinering, uppdatering i personalsystem, kontering av HR-fakturor samt uppdatering av personaluppgifter i andra HR-relaterade system, tex. intranät Smart Connect


Vem är du?
Vi ser att du som söker rollen har:

• Minst två års erfarenhet av att ha arbetat med kvalificerat lönearbete med fördel kunskap i lönesystemet Visma Agda PS
• Relevant eftergymnasial utbildning eller Universitets-/Högskoleutbildning inom Personal- och arbetslivsfrågor
• Är noggrann, strukturerad, analytisk och har en hög servicekänsla
• Mycket god kommunikationsförmåga
• Goda kunskaper i MS Office
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2023
  • Ansök senast: 12 juni 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024

22 november 2024