OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Nordic Nest ska vi skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retail - nu finns en ny, spännande möjlighet att vara med på vår resa.
Vi söker en Payroll specialist med några års erfarenhet av lön till vårt härliga Financeteam i Kalmar!
Om rollen:
Som Payroll Specialist kommer du arbeta med hela lönekedjan från start till slut, du ansvarar för bolagets lönekörningar, löneadministration, försäkringar och andra personaladministrativa uppgifter som förekommer på vår löneavdelning. Du ingår i vår avdelning Finance och rapporterar till Head of Accounting.
Du kommer huvudsakligen att arbeta med;
- Löpande lönekörninga
- Kvalitetssäkring av löneutbetalningar
- Semesterskuld/beräkningar
- Hantera sedvanliga frågor kring sjukfrånvaro‚ arbetsgivarintyg
- Tolka kollektivavtal
- Support till anställda, chefer och kollegor i löne-, försäkrings- och pensionsfrågor
- Administrera pensioner och avtalsförsäkringar
- Reseräkningar, utläggsredovisning, tjänstebilar och företagskort.
- Rapportering av statistik och kontakter med myndigheter
Lönehanteringen omfattar totalt ca 500 medarbetare i våra olika bolag fördelat över 5 olika orter. Du kommer att ha systemansvar för lönesystemet Agda PS och reseräknings-/utläggssystemet Visma.net Expense. Då vi jobbar i ett team stöttar och hjälper vi alltid varandra när det behövs, vilket innebär att dina uppgifter kan variera beroende på säsong och arbetsbelastning i teamet.
Om dig:
För att lyckas i rollen ser vi att du är serviceinriktad och logiskt lagd, du tycker om att arbeta med siffror och har god förmåga att pedagogiskt prata om och förklara lön för dina kollegor. Du är noggrann och målmedveten och har lätt för att hantera många olika arbetsuppgifter. Rollen innbär många kontaktytor över bolaget och med andra avdelningar, vilket kräver att du har god kommunikationsförmåga och trivs med att samarbeta med andra.
Vi ser att du har några års erfarenhet av löneadministration för både tjänstemän och kollektivanställda, samt erfarenhet av lönesystemet Agda PS och Visma.net Expense, Quinyx eller likvärdiga system. Det är viktigt att du har god förmåga att sätta din in i nya system och förstå de tekniska delarna för att kunna driva förändringar och underhålla integrationer. Vi värdesätter även tidigare kunskap om redovisningen som löneprocessen mynnar ut i.
Rätt person för denna roll har ett starkt driv att alltid arbeta med förbättringar och säkerställa en kvalitativ och effektiv löneprocess. Vi ser att du är en optimistisk person som vågar tänka nytt och som ser lösningar till varje problem. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och har ett flexibelt förhållningssätt med förmåga att prioritera och hjälpa dina kollegor vid behov.
Då vi är ett expansivt företag under ständig utveckling ser vi att du ställer dig positiv till förändringar, och gillar att utveckla både dig själv och våra arbetssätt för att jobba för bästa möjliga resultat.
Välkommen hem!
Tjänsten är tillsvidare med start snarast enligt överenskommelse.
För att säkerställa en så bra matchning som möjligt mellan dig som kandidat och oss som arbetsgivare genomför vi personlighetstester för alla våra tjänster, du kommer därför få en inbjudan via mail att genomföra testerna så snart du skickat in din ansökan till tjänsten. Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt!
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malena Björneklint, Head of Accounting, via mail malena.bjorneklint@nordicnest.com
Vi ser fram emot din ansökan!