OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en engagerad och noggrann Payroll Specialist för att ansluta till vårt ekonomiteam. I denna roll kommer du att vara ansvarig för att säkerställa att alla löneprocesser utförs korrekt och i tid. Du kommer att arbeta nära HR- och det globala payroll teamet för att hantera alla aspekter av löneadministration.
Ansvarsområden: Hantera och bearbeta löneutbetalningar för alla anställda.
Säkerställa korrekt inrapportering av arbetstid, frånvaro och övertid.
Föra noggranna register över alla lönerelaterade data.
Utföra regelbundna löneavstämningar och säkerställa korrekt rapportering till myndigheter.
Hantera och svara på frågor från anställda angående lön och förmåner.
Samarbeta med HR för att säkerställa att nyanställda får rätt lön och att förändringar i anställningsförhållanden sker korrekt.
Hålla sig uppdaterad med lagstiftning och regler gällande löneadministration.
Kvalifikationer: Relevant utbildning inom ekonomi (lön) eller liknande.
Minst 3-5 års erfarenhet av lönehantering.
God kunskap om svenska löne- och skatteregler.
Erfarenhet av att arbeta med lönesystem, gärna SAP.
Utmärkt organisationsförmåga och noggrannhet.
Starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att arbeta självständigt såväl som i team.
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Vad vi erbjuder: Konkurrenskraftig lön och förmåner.
Möjlighet till professionell utveckling och utbildning.
En inkluderande och stödjande arbetsmiljö.
Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete dock behöver du infinna dig på plats ett par gånger i veckan.
Varmt välkommen in med din ansökan, observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan utsatt datum.
Vid frågor
Felix@mijob.se
072 077 02 63