Payroll Specialist and HR Administrator

Arbetsbeskrivning

Nu har du möjlighet att bli en del av Nordens ledande leverantör av lösningar för verksamhetskritisk infrastruktur, i en ansvarsfull och bred roll med inslag av både lön och HR. Du kommer ingå i ett HR-team som idag består av en HR Business Partner, en Rekryterarna och och så du i rollen som Payroll Specialist and HR Administrator. Ni rapporterar till Lena, som är HR-chef.

Din roll som Payroll Specialist and HR Administrator

I din roll ansvarar du för löneprocessen och du kommer självständigt att hantera hela löneberedningen för ca 400 anställda i Agda. Tjänsten innebär, förutom praktiskt arbete med löneberäkning, att aktivt driva utveckling och automatisering och digitalisera löneprocesserna. T ex kommer bolaget att byta försystem under året. Utöver detta kommer du arbeta brett med HR med exempelvis att ta fram anställningsavtal, delta i lönerevisionsarbete, introduktionsdagar samt pensions- och försäkringsadministration.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Arbetet omfattar hela löneprocessen från försystem, reseräkning, bereda löner och bokföringsunderlag.


Systemansvar för lönesystem AGDA. Löpande förbättringsarbete ingår i rollen.


rollen ingår att hela tiden effektivisera vårt arbetssätt och våra processer.


I rollen ingår även avtalshantering, rapportering till ekonomi och myndigheter, statistik samt pensionsrapportering, pensions- och försäkringsadministration samt i övrigt HR administration kopplat till avdelningens uppdrag.
Tjänsten innebär även att svara på frågor och ge service till chefer och medarbetarna inom området löne- och HR-administration.




Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig en öppen, välkommande, transparant och inkluderande kultur med värderingar som är enkla och fast förankrade i allt vi gör. Vår tro är att öppenhet, tillit och ett stort engagemang för att bidra till att bygga ett robust samhälle kopplar oss samman och driver oss framåt. Tillsammans får vi saker gjorda, vi är schyssta, pålitliga och tar ansvar för helheten.

Vem söker vi? 

För att vara framgångsrik i rollen hos oss tror vi att du är en social person som är genuint intresserad av lönearbetet men framför allt älskar att jobba självständigt. Då du kommer ha hand om allt lönearbete i vårt lönesystem Agda ser vi att du både har jobbat i system samt att du har ett stort intresse för just system, effektivisering och digitalisering. Vi ser även att du har erfarenhet av semester årsskiftet i Agda samt hanterat samtliga årsskiftesrutiner. Då ditt arbete kommer ägnas åt löneadministration och HR ser vi även att du är noggrann och strukturerad, ansvarsfull och har integritet och en förmåga att skapa fina relationer. Utöver detta ser vi även att du har:

Relevant eftergymnasial utbildning inom lön.
Löneadministration i lönesystemet AGDA.
Flera års erfarenhet i lönearbete.
Flytande i svenska, både i tal och skrift.
Intresse att utvecklas inom HR.




Det är även meriterande om du har:

Tidigare erfarenheter av flera försystem eller erfarenhet av flera olika lönesystem.
Arbetat med effektivisering, digitalisering och automatisering tidigare.
Vana och förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska.
Har erfarenhet av att ha jobbat med flertal kollektivavtal.


Om företaget

Företaget är specialister inom rådgivning, drift, service, datacenter, reservkraft, UPS/avbrottsfri kraft.

Vårt uppdrag är att bidra till ett robust samhälle genom att säkra tillgång till kraftförsörjning och datakommunikation så att verksamhetskritiska anläggningar fungerar 24/7. Vi är ett serviceföretag och en självständig systemintegratör alltid med fokus på den bästa lösningen för våra kunder. Vi designar, bygger och erbjuder service avseende teknisk infrastruktur som datacenter, sjukhus, flygplatser och andra uppkopplade organisationer. Företaget optimerar energianvändningen för minsta möjliga miljöpåverkan.

Ansökan 

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. för att säkerställa en objektiv och icke diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jhon Arboleda, jhon.arboledawise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2022
  • Ansök senast: 18 januari 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024