OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag:
Vår kund är en internationell och börsnoterad koncern som utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken. Huvudkontoret i Stockholm city behöver en Löneadministratör /Payroll Specialist under ett föräldravikariat på 9-10 månader och start under februari 2023.
Här kommer du till en internationell arbetsplats där du erbjuds att utvecklas i din kompetens. Du kommer tillhöra ett team på 8 härliga personer som alla bidrar till ett härligt arbetsklimat.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Avanzera och arbetar som konsult ute hos kund. Tjänsten är på heltid och Avanzera erbjuder fast månadslön, pensionsavsättning, friskvårdsbidrag. Avanzera är kollektivanslutet och auktoriserat bemanning och rekryterings bolag.
Arbetsuppgifter:
Här erbjuds en bred roll inom löneområdet. I rollen som Payroll Specialist blir ditt främsta ansvarsområde att driva ett proaktivt, affärsdrivet och verksamhetsnära lönearbete för att skapa högsta värde för kundens organisation och dess affär. Lönerna sköts idag i lönesystemet AgdaPS och här hanterar du alla moment från ax till limpa. Du kommer att vara kontaktperson gentemot organisationens chefer och medarbetare i frågor som berör lönehantering och beräkning, där du vägleder dem med rätt information samt har en kontrollerande funktion vid tidpunkt för deadlines.
Exempel på löpande arbetsuppgifter:
• Betala ut lön till anställda tjänstemän och arbetare i Sverige
• Ansvar över hela löneprocessen för de berörda tjänstemanna- och kollektivanställdas löner.
• Hantering av företagets tjänstebilar i lönesystemet samt granska reseräkningar.
• Rapportering mot myndigheter och uttag av statistik inom koncernen.
• Hålla sig uppdaterad kring gällande lagar och avtal.
• Övrig HR-administration så som administration kring nyanställningar m.m.
I rollen ska man vara delaktig i att utveckla och förvalta löneprocesser, vara inläst på lathundar, processbeskrivningar och nya uppdateringar inom lön. Arbeta för att säkerställa sin inom aktuellt ansvarsområde samt ha god kunskap om företagets policys, system och processer kopplat till löneområdet.
Din bakgrund:
Vi ser att du har 3 årigt teoretiskt gymnasium samt är diplomerad löneadministratör. Du ska ha minst 2 års erfarenhet av självständig lönehantering. Du har goda kunskaper om lönesystem och rådande arbetsrättslagar som berör lön. Du har hög kunskap i AgdaPS, löneberedning samt årsskiftesrutiner. Vi ser att du är en van användare av hela Office-paketet. Du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska, i tal och skrift.
Som person är du noggrann, en problemlösare som är engagerad och driven med förmågan att planera ditt egna arbete. Disciplin att färdigställa enligt deadlines. Du har en förmåga att skapa och upprätthålla struktur. Du har en hög integritet och tycker om att arbeta likväl självständigt som i team. Vi ser även att du har en hög kommunikativ förmåga och trivs med att vara en del av teamet, laget före jaget. Verkar för att bidra till ett gott arbetsklimat. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer.
Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg
Malin Klingberg