Payroll Specialist till marknadsledande bolag!

Payroll Specialist till marknadsledande bolag!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven Payroll Specialist till ett globalt och marknadsledande bolag. Har du minst 2 års erfarenhet av självständigt arbete med lönehantering där du har hanterat årsskiftesrutiner, löneberedning och större arbetsmoment - samt god vana av lönesystemet Agda? Då kan du vara personen vi söker! Denna tjänst passar dig som trivs att samarbeta med andra samtidigt som du gillar att arbeta med frihet under ansvar. Låter det spännande? Vi tänkte väl det! Läs mer nedan och skicka in din ansökan idag. Vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för vår kunds räkning en Payroll Specialist till deras Organization Development - HR Administration avdelning. Avdelningen består idag av 1 Manager HR Administation, 1 Team Leader Payroll, 3 lönespecialister, 2 HR Administratörer och 1 HRIS Specialist. Kunden är ett globalt företag som under 2023 kommer implementera ett nytt lönesystem samt försystem för stämpling- och schemaläggning för fyra legala bolag inom koncernen. I dagsläget hanterar de cirka 1600 löner per månad. Då en av lönespecialisterna i teamet går på föräldraledighet, har de behov att få in ytterligare en resurs för att stötta i det ordinarie lönearbetet i Agda PS under dennes frånvaro.

Konsultuppdraget estimeras att löpa under ca 9-10 månader och med önskad start under februari 2023, men där kunden kan vara något flexibel gällande startdatum då de lägger stor vikt i att erbjuda uppdraget till rätt person.

Du erbjuds


* En intressant och utmanande roll i en global, dynamisk och positiv arbetsmiljö med en välkomnande företagskultur.
* Meriterande erfarenhet inom lönehantering där du främst kommer arbeta i lönesystemet Agda.
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Payroll Specialist kommer du tillhöra deras Organization Development - HR Administration avdelning, där du rapporterar till Manager HR Administration och utöver detta har ett internt samarbete med såväl teamet som med andra avdelningar och externa kontakter.

Ditt ansvar kommer innebära att du stöttar upp ordinarie personal kring lönehantering, där du kommer arbeta i lönesystemet Agda.

VI SÖKER DIG SOM
- Minst 2 års erfarenhet av självständig lönehantering.
- Hög kunskap av lönesystemet Agda PS, löneberedning samt årsskiftesrutiner.
- Kommunicerar flytande på svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vi anser det meriterande, men inget krav om du har:


* Erfarenhet av lönehantering från en större organisation.
* Erfarenhet av arbete med kollektivavtal.


Som person är du:


* Ansvarstagande
* Noggrann
* Samarbetsvillig
* Kommunikativ


Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna i denna rekryteringsprocess, där vi ser att du som söker är en driven och nyfiken person som trivs med såväl självständigt arbete som samarbete med andra.

Övrig information


* Start: Februari, med viss hänsyn till uppsägningstid.
* Omfattning: Detta är ett konsultuppdrag på heltid (39h/v) för att täcka upp för ett föräldravikariat. Konsultuppdraget estimeras löpa under ca 9-10 månader.
* Placering: Kundens huvudkontor ligger i centrala Stockholm, med möjlighet till distansarbete några dagar/vecka efter onboarding som sker på plats.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Går du vidare i processen kommer du få mer information om slutkunden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2023
  • Ansök senast: 10 februari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Lönespecialist (vikariat)

Lönespecialist (vikariat)

11 oktober 2024

Lönespecialist/HR

Lönespecialist/HR

11 oktober 2024

10 oktober 2024