Payroll Specialist till växande sportutrustningsleverantör!

Payroll Specialist till växande sportutrustningsleverantör!

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av ett unikt företag som trots tuffa tider växer så det knakar? Här får du arbeta i en internationell miljö med kollegor som har varit med sedan företagets start i ett garage för 10 år sedan.


Dina arbetsuppgifter
Som Payroll Specialist hos vår kund kommer dina arbetsuppgifter (efter upplärningsperioden) vara följande:

• Lönehantering för 100+ anställda och konsulter både i Sverige och i världen
• Koordinering med redovisningskonsulter i dotterbolag.
• Sätta och styra processer för utlägg och resor, samt sätta upp Personalhandböcker.
• Fungerar som medlem i både kundtjänst teamet såväl som ekonomi teamet och arbetar proaktivt med löneadministration, HR, anställningsavtal, anställda och kontrollfunktioner för att säkerställa att lönelistan behandlas effektivt
• Systemägare för våra personalrelaterade system.
• Hantera löpande bokföring för vårt personalbolag, ansvar för personalrelaterade konton i balans- och resultaträkning.
• Fungera som backup på ekonomiavdelning.
• Vara behjälplig vid rekrytering samt sköta administrationen vid anställningar.
• Projektledare/projektadministratör för olika projekt inom lön och ekonomi.


Om företaget
Vår samarbetspartner säljer skid- och snowboardutrustning till privatkunder världen över. All handel sker över webben och inga fysiska butiker existerar. Företaget är ett av Sveriges största och mest internationella e-handelsbolag.

Frihet under ansvar är en klyscha, men här finns inget bättre sätt att beskriva arbetssättet på. Här jobbar otroligt drivna och passionerade personer som vill få saker gjort. Effektiva processer, innovation, utmaningar, platt organisation, prestigelöshet. Detta är ord som beskriver företaget bäst. Vår kunds huvudkontor där du kommer att jobba är belagt i centrala Göteborg.


Din profil
Som Payroll Specialist söker vi dig som med flexibilitet, prestigelöshet och en hunger för nya utmaningar tillsammans med dina kollegor vill fortsatt digitalisera, effektivisera och expandera detta framgångsrika bolag.

Skallkrav:
• En examen inom löneadministration, ekonomi eller motsvarande.
• 5+ års erfarenhet av lönearbete samt bokföring.
• Utmärkta kommunikationsförmågor på engelska och svenska, både muntliga och skriftliga.
• Erfarenhet av olika typer av kollektivavtal.

Meriterande:
• Erfarenhet/kunskap från HR
• Privat intresse för företagets produkter


Om oss
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du bli anställd direkt via kundföretaget.


Villkor
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: 100%

Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa chansen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2020
  • Ansök senast: 3 juli 2020

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Löneadministratör Deltid  50% - Stockholm

Löneadministratör Deltid 50% - Stockholm

25 oktober 2024

25 oktober 2024

25 oktober 2024