OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Till vår internationella kund inom detaljhandeln söker vi nu en Payroll Systems Specialist, med ett stort intresse för system och processer. Drivs du av att optimera och utveckla löneprocesser i våra nordiska länder? Trivs du i en självständig roll, med närhet till engagerade och drivna kollegor? Då kan din nästa utmaning vara att gå in i den här långsiktiga rollen inom lön och processer hos vår kund i Köpenhamn.
Det här är ett konsultuppdrag med start omgående, som initialt kommer att pågå i sex månader med god chans till att gå över i anställning hos kund.
Arbetsbeskrivning
I rollen som Payroll Systems Specialist hos vår kund inom detaljhandeln i Köpenhamn kommer du att vara en viktig del av organisationens nordiska HR- och löneteam, som tillsammans supporterar de nordiska länderna. Du kommer att leda och ansvara för ditt löneteam bestående av två engagerade lönekoordinatorer, som tillsammans stödjer de nordiska länderna i frågor inom löneområdet. Du kommer att ansvara för optimeringen och utvecklingen av de nordiska löneprocesser. Vidare kommer du att arbeta med att utveckla de olika bemanningssystem som används i de nordiska länderna. Du kommer att agera superuser i dessa system och vara den trygga specialist som dina kollegor kan vända sig till vid behov av support. I din roll kommer du att kritiskt granska och analysera nuvarande systemanvändnings- och löneprocesser för att kunna rekommendera och i förlängningen genomföra förändringar för att optimera användandet. Kommunikation och pedagogik är viktiga grundstenar i din roll, då du kommer att ansvara för att dina kollegor är insatta i befintliga och nya system och processer. Mer specifikt kommer du som Payroll Systems Specialist att vara ansvarig för att:
• Leda och stödja olika projekt relaterade till optimering av löne- och bemanningssystem
• Kontinuerligt arbeta för att förbättra och utveckla löneprocesserna
• Arbeta med administration, underhåll och utveckling av bemanningssystem
• Säkerställa att korrekt löneinformation på ett effektivt sätt kommer löneleverantören för Norden tillhanda
• Administrativt supportera vid allmänna operativa HR-uppgifter och -projekt
Vem söker vi?
Till den här utvecklande och roliga rollen som Payroll Systems Specialist söker vi dig som har minst 3-5 års erfarenhet av löneprocesser och utveckling av löne- och bemanningssystem. Har du erfarenhet av arbete i Quinyx sedan tidigare så är det meriterande. Du ser dig själv som en systemguide och du brinner för kommunikation samt motiveras av att förenkla och optimera processer. Du har erfarenhet och kunskap om lönesystem och lagar inom området i antingen Danmark eller Norge. Du har ett gott öga för detaljer och är van vid att arbeta mot korta deadlines.
Du talar och skriver obehindrat på engelska och minst ett annat av våra nordiska språk.
Du erbjuds
Du erbjuds ett utvecklande konsultuppdrag hos vår internationella kund i Köpenhamn. Uppdraget startar omgående och pågår initialt i sex månader, med god chans till att i förlängningen gå över i anställning hos kund. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Elin Gulin på: elin.gulin@jurek.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52