Payroll/HR Shared Services Specialist till Nynas!

Payroll/HR Shared Services Specialist till Nynas!

Arbetsbeskrivning

Till Nynas söker vi nu dig som vill arbeta med Löne- och HR-administration med fokus på lönekörning. I rollen kommer du arbeta brett inom lön, där du får möjlighet att applicera dina akademiska och/eller arbetslivserfarenheter i ett praktiskt sammanhang på en unik arbetsplats. Du kan förvänta dig en roll som både kommer stimulera din sociala kompetens, då du har många kontaktytor, likväl som din initiativtagande förmåga där dina idéer välkomnas. Är du en person med stort engagemang och vilja att lära dig och är du tillgänglig omgående? Då vill vi att du ansöker redan idag! Vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN



Du kommer du att tillhöra ett Shared Service team inom HR som supporterar Nynas world wide med HR administration, HR System support och utveckling, resor, lön samt projekt och initiativ.

I rollen som Payroll/HR Shared Services Specialist kommer du verka som stöd relaterat till Löne- och HR-administration. Du kommer tillsammans med dina kollegor i teamet arbeta för att säkerställa korrekta och effektiva processer och rutiner, där du kommer vara den första kontaktpunkten för frågor som rör HR Shared Services.

Du kommer ha ett lokalt ansvar för att ge kvalificerat stöd till den interna verksamheten där du har interaktion med HR, chefer, medarbetare och stödfunktioner.

Du erbjuds


* En dynamisk arbetsplats med kollegor från hela världen.
* En gedigen introduktion och stöd av seniora kollegor på plats där kulturen i teamet präglas av ett högt engagemang och att man hjälper varandra i arbetet.
* Goda utvecklingsmöjligheter inom löneområdet där du arbetar brett, och möjlighet att få vara med och forma organisationens arbetssätt.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Löneadministration med kollektivavtal för både tjänstemän och arbetare.
- Vara kontaktpunkt för lön och HR administrativa frågor från verksamheten.
- Skriva, följa och uppdatera arbetsrutiner kopplat till lön och HR processer.
- Uppdatering i HR system, lönesystem och reseräkningar.
- Vara delaktig i att forma organisationens arbetssätt.

VI SÖKER DIG SOM
- Erfarenhet av löneadminstration, vilket du motiverar i din ansökan.
- God vana av Excel.
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
- Har möjlighet att utgå från kontoret i Johanneshov och även kunna vara på plats i Nynäshamn någon gång i veckan.

Meriterande:


* Vi ser det starkt meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med kollektivavtal för både tjänstemän och arbetare.
* Erfarenhet av lönesystemet HR-plus.
* Erfarenhet av Flex HRM för reseräkningar.


Som person är du:


* Flexibel med god prioriteringsförmåga.
* Serviceinriktad där du besitter en god kommunikativ förmåga.
* Strukturerad och organiserad i ditt arbetssätt.


Dina personliga egenskaper är något vi ser starkt på för denna tjänst. Utöver egenskaperna som beskrivits ovan ser vi att du är en person som gillar att arbeta med lön och hantera siffror, samt att du har en stark vilja att lära dig och utvecklas. Då tillfälliga arbetstoppar kommer att förekomma under lönekörning innebär det att du även är en person som kan hantera detta på ett lösningsfokuserat och positivt sätt.

Övrig information


* Start: Omgående med hänsyn till 1 månads uppsägningstid.
* Timbaserad månadslön.
* Omfattning: Konsultuppdrag på heltid som kommer fortlöpa under hela 2023.
* Placering: Du kommer att utgå från deras kontor i Johanneshov, men även vara på plats i Nynäshamn någon gång i veckan. Vidare finns det möjlighet att arbeta digitalt ca 2 dagar i veckan efter introduktion.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2022
  • Ansök senast: 20 januari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


27 december 2024

Lönekonsult i Agda

27 december 2024

Senior Lönespecialist

27 december 2024

27 december 2024