PBK Outsourcing söker analytiker

Arbetsbeskrivning

PBK startade sin verksamhet 1992 och är idag ledande leverantör i Norden inom outsourcing av ekonomiprocesser.Bolaget specialiserar sig på effektiv hantering av stora transaktionsvolymer, exempelvis hantering av utgående fakturor, leverantörsreskontra samt hantering av tidrapportering och löner.Produktionsprocesserna har högt teknikinnehåll och bolaget levererar lösningar för ekonomifunktionen till alla typer av företag och i de flesta branscher.Tjänsterna bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger uppdragsgivaren tillgång till en - helt eller delvis - outsourcad ekonomifunktion.Idag levererar bolaget ekonomiprocesser till företag i Norden och norra Europa, har en omsättning på närmare 90-100 mkr per år och cirka 80 medarbetare, varav ett drygt tiotal utomlands.För mer information om företaget se: www.pbk.se Arbetsbeskrivning: PBK Inkassoservice söker en analytiker till området efterbevakning.PBK:s Inkassoservice hanterar såväl små belopp som stora fordringar och har etablerade rutiner för både konsument- och företagsärenden.Efterbevakning innebär långsiktig uppföljning och indrivning av förfallna fordringar.Som analytiker är Du ansvarig för att värdera förfallna fordringar inför kommande stockförvärv, där fordringarna köps av kund.Du gör bedömningar av hur mycket fordringsärendena är värda och tar beslut om det är lönsamt för PBK att köpa dem.Arbetsuppgifterna innebär att göra en kassaflödesanalys av hur mycket fordringarna tidigare har, respektive i framtiden beräknas kunna generera.Du ska ta fram information från inkassosystemet Collect, göra beräkningar i Excel och uppskatta värdet på aktuell efterbevakningsstock.Detta konkretiseras sedan genom ett erbjudande om enstaka eller löpande förvärv till kund.Arbetet med att hantera de förvärvade fordringarna innebär att se till att fordran hålls vid liv och driva in den under en längre tid genom sedvanlig inkassohantering, ansökningar till kronofogdemyndigheten, ackordsuppgörelser etc. Krav: Vi söker Dig med en högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik och med 3-5 års arbetslivserfarenhet alternativt dig som är gymnasieekonom med mångårig erfarenhet av inkassohantering.Det är ett krav att Du har goda kunskaper i Excel samt kan uttrycka Dig väl i det engelska språket i såväl tal och skrift.Som person är Du med fördel analytiskt lagd då arbetet innebär hantering av numeriska uppgifter.Du är affärsmässig och tänker strategiskt.Då tjänsten är ny är det viktigt att du är självgående samt har en förmåga att ta egna initiativ.Skicka dock in Din ansökan, innehållandes CV och personligt brev, snarast då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jennifer Smith
08-56 24 4821
Rekryteringskonsult Maria Salling

Katarina Malm

Maria Salling

Rekryteringskonsult Maria Salling

Rekryteringsadministratör Katarina Malm
08-562 467 42
Maria Salling
+46 8 522 576 20
Katarina Malm
08-562 467 42
Katarina Malm

Maria Salling

Sammanfattning

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010