OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PBM är en koncern fokuserad kring att tillhandahålla beteendepsykologisk kompetens inom tre huvudområden: Hållbart arbetsliv, hälso- & sjukvård och konsultverksamhet inom affärs-, ledarskaps- och organisationsfrågor. PBM förbättrar människors och organisationers välbefinnande och prestationsförmåga. Vår devis är Förändring som håller. Inom koncernen arbetar ca 230 personer, merparten psykologer och verksamheten omsätter ca 255 MSEK. Läs mer på www.pbm.se
Just nu händer det massor hos oss på PBM! Vi breddar vår verksamhet med nya spännande grepp att använda inom beteendepsykologi och som ett led i vår fortsatta tillväxt och satsning på våra medarbetare förstärker vi vår organisation med en koncern HR Business Partner. Tjänsten är placerad i Stockholm och är del av vår Business Support and Operational Excellence funktion där även områden såsom Ekonomi, IT, Projektledning och Administration ingår. Rollen rapporterar till Head of Business Support and Operational Excellence.
Business Support and Operational Excellence skall genom att leverera ett professionellt och utvecklingsorienterat stöd till verksamheten vara en starkt bidragande faktor till att koncernen skapar framgång och når sina mål. Funktionen skall leverera mervärde genom att arbeta med ständig förbättring, vara proaktiv, snabb och lösningsorienterad, ha hög kompetens och använda den senast tekniken .
Arbetsuppgifter
Som HR Business partner hos PBM får du en nyckelroll inom koncernen och du arbetar med en massa olika HR-relaterade frågor och har ett brett kontaktnät. Du kommer bland annat att coacha och stötta våra verksamhetschefer i det dagliga arbetet, ansvara för vår rekrytering/talent management och säkra att verksamheterna har den bemanning som krävs för att nå de uppsatta målen. Du ansvarar för att nya medarbetare får en bra introduktion och äger hela vår on/off boarding-process.
Vidare driver du utvecklingen av koncerngemensamma HR-relaterade processer och rutiner och säkerställer implementation och efterlevnad. Du är systemägare och superuser för vårt nyligen implementerade HR-system Sympa och även första kontakt gentemot vår outsourcade lönepartner. Du har övergripande ansvar för vårt miljöarbete, koordinerar vårt Ledarforum och dess aktiviteter och arbetar med vår interna kommunikation.
Vi söker dig som har:
• Universitets- eller högskoleutbildning inom HR
• Arbetat i en liknande roll i minst 2 år
• Tidigare erfarenhet av rekrytering/talent management
• En vilja att utvecklas och vara med och bidra till koncernens framgång
• God teknisk förståelse och intresse för system och processer och med en positiv inställning till att arbeta med ständiga förbättringar
• Erfarenhet av fackliga förhandlingar och arbetsrättsliga frågor är meriterande
Som person ser vi att du är serviceinriktad, självgående och relationsskapande. Du är flexibel och uppskattar en föränderlig och tempofylld miljö. Du trivs i en roll med stort eget ansvar och är bekväm med att stå upp för och ta egna beslut, även om de ibland är svåra. Du har god kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt.
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Head of Business Support Malin Hollander: malin.hollander@pbm.se
Vi behandlar ansökningarna löpande och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt dock senast den 11 juni. För att uppnå en objektiv och rättvis urvalsprocess tillämpar vi arbetspsykologiska tester. Provanställning om 6 månader tillämpas.
Läs mer om PBM och tjänsten på www.pbm.se
Varmt välkommen med din ansökan!