OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är Tyréns
Tyréns är ett värderingsstyrt bolag och vår företagskultur och vardag präglas av våra värderingar Connect, Challenge & Create. Det är i samspel med varandra Tyréns skapar värde såväl internt som för våra kunder och vår omvärld.
För att hitta mer information om vad vi gör på Tyréns klickar du här.
Om tjänsten
Som PC-samordnare på Tyréns kommer du vara en viktig spelare vad gäller att få alla våra interna IT-relaterade produkter och tjänster att fungera på ett smidigt och bra sätt för alla våra anställda.
Du kommer ingå i Tyréns centrala IT-organisation Digital Workplace som idag består av totalt 16 medarbetare, placerade på våra kontor i Stockholm, Malmö och Umeå. Du kommer ha delat ansvar för den dagliga supportverksamheten avseende Tyréns alla kontor i norra Sverige.
Rollen kommer vara i form av en 2nd line-support, dvs du kommer hantera de IT-relaterade ärenden som kräver lite mer utredning eller att man agerar lokalt på plats.
Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:
• Användarsupport, 2nd Line, dvs telefon och ärendehantering som fördelats från 1st Line-supporten.
• Felsökning
• Problemlösning
• PC-installationer
• PC-samordning, vilket innebär att köpa in, installera datorer samt sköta registerhållningen av dessa.
Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med ett attraktivt läge i Umeå. Då du kommer supporta alla våra kollegor i vår norra region kommer visst resande förekomma i tjänsten. Dessa resor planerar du på egen hand utefter behov.
Då vi befinner oss i en stark tillväxt, kommer du även vara viktig i vår utveckling och där med finns möjlighet att påverka din arbetssituation samt vara med och påverka Tyréns resa framåt.
Vem är du?
Vi söker dig som har:
• God generell IT-kunskap
• Minst några månaders erfarenhet av arbete i en 2nd eller 3rd Line IT-support
• Kunskap om Active Directory, Azure AD och Microsoft365
• Erfarenhet av minst en av punkterna vi anser som meriterande, se nedan.
• B-körkort
Meriterande är om du har:
• Kännedom om applikationer från Autodesk, Bentley, Microsoft eller Adobe
• Kunskaper i Powershell
• Kännedom och erfarenhet av klienthantering och applikationer i SCCM och/eller Intune
• Erfarenhet av agilt arbete i DevOps-miljö
• Kunskap och erfarenhet inom it-säkerhetsområdet
• Översiktliga kunskaper om hantering av applikationer i Citrix
• Kunskap om Cad-applikationers licenshantering med hjälp av licensservrar och/eller molnbaserade licenssystem
• Dokumenterade utbildningar och certifieringar inom IT-området
Som person har du en god förmåga att:
• Samarbeta
• Arbeta självständigt samt driva och ta ansvar för ditt arbete
• Ta egna initiativ
För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska språket obehindrat i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov. Du behöver även ha goda kunskaper i det engelska språket.
Ansöka
Om du känner att du är rätt person för tjänsten så vill vi önska dig varmt välkommen med din ansökan. Det är bara att klicka på Ansök nere till höger så har du tagit första steget till möjligheten att bli en del av en spännande, innovativ och kreativ arbetsplats med stort fokus på den enskilda medarbetaren.
Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.
Vi rekryterar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
OBS! Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl, utan kan enbart hantera ansökningar som kommer in via ansökningslänken.
Vill du veta mer?
Då är du välkommen att kontakta:
Anders Björkdahl
Head of Digital workplace
Mejl: anders.bjorkdahl@tyrens.se
Telefon: 010-452 21 04