Pedagog till årskurs 4-6 på Åbymoskolan

Pedagog till årskurs 4-6 på Åbymoskolan

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Är du en lärare som sätter elevens lärande och trygghet i fokus, och som värdesätter och bedriver ett relationellt ledarskap? Då skulle Åbymoskolan kunna vara rätt skola för dig!
Vilka är vi?

Åbymoskolan är en F-6 skola med fritidshem som ligger i Åby, en mil norr om Norrköping, intill Åbys och Kolmårdens vackra natur. Enheten har cirka 65 kompetenta medarbetare och 550 unika, nyfikna och vetgiriga elever. Hela enheten arbetar tillsammans för att skapa en bra skola och fritidshem med hög måluppfyllelse och god lärandemiljö.

Vi utgår från elevens nyfikenhet och upptäckarlust, och genom utmaningar vill vi stimulera till nya kunskaper. Våra visionsord är Glädje, Kunskap, Trygghet och Ansvar, och det genomsyrar hela vår verksamhet.

På skolan finns också en utvecklingsgrupp bestående av rektor, förstelärare och representanter från fritidshemmet. Utvecklingsgruppen leder det kvalitets- och utvecklingsarbete som hela skolan arbetar tillsammans med i det kollegiala lärandet. I det pedagogiska arbetet fokuserar vi mycket på specialpedagogik för lärande, elevers inflytande och delaktighet samt tillgängliga lärmiljöer. Inför kommande läsår kompetensutvecklar vi oss också gällande förändringarna i kursplaner och läroplan.

I årskurs 4-6 undervisas klasserna av klass- eller ämneslärare som också är mentorer, och det finns en samverkan i första hand inom årskursen. Kopplat till årskurs 4-6 finns också ett stödteam med olika professioner som stöttar eleverna på olika sätt utifrån behov och kompetens. Teamlärare och speciallärare har ett större ansvar för extra anpassningar och särskilt stöd. Den pedagog vi nu söker har som främsta uppgift att stötta i det sociala arbetet och att verka för stödstrukturer i undervisningen.

Utöver professionerna i stödteamen, det vill säga teamlärare, speciallärare och resurspedagoger, finns ett elevhälsoteam bestående av skolsköterska, skolpsykolog, kurator, förstelärare med specialpedagogiskt uppdrag samt lärare i fritidshem med specialpedagogiskt uppdrag. I elevhälsoteamet ingår även skolans rektorer.

I skolans verksamhetsgrupp ingår en lagledare från respektive arbetslag på skolan.

Dina arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill arbeta i ett flexibelt uppdrag som pedagog i vårt stödteam, med särskilt ansvar för att stödja elever i klassrummet och i andra sammanhang, såväl socialt som kunskapsmässigt. Vår strävan är att arbetet ska ske främjande och förebyggande, exempelvis genom relationsskapande och samundervisning.

Ditt uppdrag är särskilt riktat mot arbete med extra anpassningar och vid behov även särskilt stöd. I uppdraget ingår att arbeta närvarofrämjande, och att ha ett ansvar för uppföljning och utredning av frånvaro. Din uppgift är också att stödja lärarna i arbetet med tillgängliga lärmiljöer. Det flexibla uppdraget formas kontinuerligt i samverkan med lärare, stödteam och elevhälsa, där vi tillsammans identiferar behoven i de olika klasserna. Arbetet kan innebära undervisning i såväl helklass och halvklass som i mindre grupper eller individuellt med enskilda elever. I arbetet ingår kontakt med vårdnadshavare samt externa samarbetspartners, och det kan även komma att ingå mentorskap för enskilda elever.

Alla på skolan deltar och bidrar aktivt i kollegialt lärande, och tillsammans arbetar vi med hela skolans kvalitets- och utvecklingsarbete.

Vem är du?

Du har en eftergymnasial utbildning med pedagogiskt och/eller socialt innehåll eller inriktning. Du har erfarenhet av skolverksamhet eller annat arbete med barn. Du har kunskap om och erfarenhet av arbete inom NPF. Du har kunskap och erfarenhet att bemöta elever med olika behov av anpassningar och stöd.

Du sätter elevens lärande och trygghet i fokus, och du värdesätter och bedriver ett relationellt ledarskap. Du har ett salutogent förhållningssätt och lägger ett stort fokus på att arbete främjande.

Du är engagerad, flexibel, strukturerad och tar goda initiativ. Du samverkar bra med dina kollegor i årskursen, elevhälsoteamet och övriga medarbetare på skolan. Vidare tar du ansvar för såväl ditt egna uppdrag som för kvalitets- och utvecklingsarbetet på hela skolan.

Välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten

Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: 8 augusti eller enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: 31 maj, men vi tillämpar löpande urval
Kontakt: Rektorer Frida Öijerholm på 011-15 38 83 eller frida.oijerholm@norrkoping.se eller Oskar Abrahamsson på 011-15 17 67 eller oskar.abrahamsson@norrkoping.se


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


25 november 2024

Lärare i fritidshem till Sisjöskolan

Lärare i fritidshem till Sisjöskolan

25 november 2024

Lärare i fritidshem till Torslanda anpassad grundskola 1–9

Lärare i fritidshem till Torslanda anpassad grundskola 1–9

25 november 2024