OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER VERKSAMHETSPEDAGOGER INOM FUNKTIONSHINDERENHETEN: De centralt placerade pedagogerna är nya tjänster och finns inte i organisationen idag. Detta innebär att du/ni kan vara delaktiga i utformandet av tjänsten. Ditt uppdrag består av strategiska utvecklingsfrågor på organisations- och verksamhetsnivå, men det kan även vara uppdrag på individ- och gruppnivå. Du kommer att arbeta på uppdrag av funktionshinderenhetens ledningsgrupp. Funktionshinderenheten i Ale kommun har sju enhetschefer med varsitt ansvarsområde innehållande olika verksamheter. Du som pedagog kommer att jobba övergripande mot samtliga enheter, men du kommer att vara direkt underställd en enhetschef. Uppdraget innebär bland annat att: - handleda övriga pedagoger i deras arbete, - vara omvärldsbevakande, dvs hålla dig ajour med ny kunskap, - leda och planera temabaserade utbildningar inom funktionshinderenheten, - ansvara för utvecklingen av social dokumentation, - gå in och tillfälligt arbetsleda i verksamheter vid kortare frånvaro av ansvarig chef, PEDAGOG INOM ÄLDREOMSORGEN: Då tjänsten är ny i organisationen finns det möjlighet att vara med att påverka dess innehåll. I organisationen finns det andra pedagoger anställda vilket ger dig förutsättningar till samverkan och möjlighet att ingå i nätverk. Ditt uppdrag består i att arbeta inom dagverksamhet för personer med utredda demenssjukdomar. Du kommer att ingå i dagverksamhetens personalgrupp och vara underställd en enhetschef. Uppdraget innebär bland annat att, utöver arbetet i den ordinarie dagliga verksamheten, - utveckla arbetsmetodik och innehåll i verksamheten i enlighet med nationella riktlinjer inom demensområdet, - arbeta med metodik och struktur på individ- och gruppnivå, - ansvara för utvecklingen av social dokumentationen, - bistå enhetschefen i planering och administration av verksamheten. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer, (gemensamt för alla tjänster): Vi söker dig som är utbildad socialpedagog eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Uppdraget innebär att du skall: - ha hög social kompetens och god handledningsförmåga, - vara en god samtalspartner som kan ge råd och stöd till andra, - vara lyhörd och flexibel, - ha ett intresse av att hålla dig ajour och påläst i aktuell forskning, - ha en vilja och förmåga att arbeta både självständigt och i grupp, - ha en god självkännedom och vilja att arbeta med dig själv i utveckling, - ha ett reflekterande förhållningssätt, - se förändringar som en utmaning, - dokumentera och planera insatser, - ha erfarenhet från respektive verksamhetsområde, - vara intresserad av ett processorienterat arbetssätt för att möta framtidens behov på ett kostnadseffektivt sätt. Meriterande är om du har kunskap/erfarenhet inom funktionshinder/demens, inom funktionshinder/arbete/sysselsättning, autismspektrumstörning samt psykiatri. Meriterande är om du i förhållande till äldreomsorgens tjänst har erfarenhet av att arbeta med personer som har en demens. Erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation ser vi som en merit. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort och tillgång till bil krävs. Mångfald i organisationen ser vi som en framgångsfaktor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Agneta Lindell, tf verksamhetschef
0303-37 13 02, 0737-73 13 02
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00
Ebba Sjöstedt, verksamhetschef
0303-33 01 28, 0704-32 01 28
Anita Bemerstam, enhetschef
0303-33 03 67
Anna Karlsson Arndt, arbetsledare
0303-33 02 40
Agneta Lindell, enhetschef
0737-73 13 02
Annelie Oscarsson, enhetschef
0737-73 12 29
Solveig Andersson, arbetsledare
0704-32 09 37
Jenny Lomfors, arbetsledare
0704-32 05 06
Ann Johansson, enhetschef
0303-33 01 80