OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Komet söker för uppdragsgivares räkning en helpdeskmedarbetare på heltid för arbete med start omgående året ut. Vår uppdragsgivare är ett ledande bygg- och anläggningsföretag i Norden. På helpdesk-avdelningen i Solna besvaras samtal från företagets 13000 användare i Sverige, Norge och Finland. Som helpdeskmedarbetare kommer du att ingå i en arbetsgrupp om 8 personer som arbetar med att besvara supportärenden och hjälpa företagets användare. Ca 80 % av alla ärenden löses i första linjen vilket ställer stora krav på pedagogisk, teknisk liksom social förmåga. Användarna har olika hög datateknisk kompetens och av stor vikt är att kunna ställa rätt frågor för att få fram problembilden och lösa problemet snabbt och effektivt. Du kommer att besvara samtal från användare i Sverige. Det krävs att du snabbt kan[lära dig företagets egna program och system och det är din förmåga att ta till dig nya kunskaper och att ta dig an ärenden snabbt som blir avgörande för din framgång på företaget. Det är relativt hög samtalsfrekvens och en förmåga att arbeta effektivt utan att tappa kvalitet är därför mycket viktigt. Vi tror att du som söker har någon form av datateknisk utbildning, antingen gymnasial eller eftergymnasial. Du har tidigare erfarenhet av data-support över telefon och har goda kunskaper inom Windows XP, WIN7, Office 2003/2007, Outlook, Exchange och Active Directory. För att passa i rollen som helpdeskmedarbetare bör du vara social, pedagogisk, tekniskt driven och kommunikativ. Du har en förståelse för hur användare vill känna att de tas om hand och kan förklara det tekniska på ett lättförståeligt sätt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Olsson
020-25 26 00
KC-KG
020-25 26 00
KC-CG
020-252600
KC-AS
020-25 26 00
KC-BM
070-0000000
KC-Mys
020-25 26 00
KC-CA
020-25 26 00
KC-TD
020-25 26 00
KC-ESk
020-25 26 00
KC-MA
020-25 26 00